Plan för 2011 - Ciklidsoppa!
Kollaps
X
-
-
Kan var så ja, dom ska ju vara jäkligt lika som små. Har till och med läst någonstans att Gephyrum kan vara en naturlig korsning mellan just Ornatum och Atromaculatum. Sant eller inte vet jag inte.
Inte förän dom är stora o visar sina sanna färger så går det att se.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Jag och salmberg plockade hem ett gäng från Akvarieteknik.
Efter att ha suttit och tittat på dem ett tag, kollat diverse videor och bilder på nätet.
Så ligger mitt bud, trots allt, på att det är ornatum.
Umbrifera är det inte, det simmar umbriferor i ett kar ca 70 cm ifrån dem och de är inte alls lika.
Noterbart är de brutna tvärbanden, de syns på de jag har och de syns på de som finns på olika ställen på nätet.
Kan inte komma på någon annan har just detta utseende.
Så om det inte är ornatum, vad är det då?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jag och salmberg plockade hem ett gäng från Akvarieteknik.
Efter att ha suttit och tittat på dem ett tag, kollat diverse videor och bilder på nätet.
Så ligger mitt bud, trots allt, på att det är ornatum.
Umbrifera är det inte, det simmar umbriferor i ett kar ca 70 cm ifrån dem och de är inte alls lika.
Noterbart är de brutna tvärbanden, de syns på de jag har och de syns på de som finns på olika ställen på nätet.
Kan inte komma på någon annan har just detta utseende.
Så om det inte är ornatum, vad är det då?
Här är några små Gephyrum.
Priset talar ju också emot, fisk i den sizen 4-5cm brukar när dom finns ligga på mellan 6-800:-/st.Senast redigerad av JockeB; 23 March 2011, 22:08.Mvh Jocke
-
Kul Jaa Gephyrum är ett allternativ.. Skulle det nu vara Ornatum så säger jag bara grattis till alla som har köpt dom, enligt mig en av, om inte den snyggaste cikliden i världen
http://fish4thought.wordpress.com/20...a-cf-gephyrum/Åter till CA
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinHJo jo men nog e dom lika ornatum/gephyrum, och dom måste ju kommit till handeln på något sett! och några umbrifera e det inte så någon förväxling måste ju skett om dom nu e VF som det står!
Dom säljes ju enligt listan som VF Umbriferum.Mvh Jocke
-
Kul Jaa Gephyrum är ett allternativ.. Skulle det nu vara Ornatum så säger jag bara grattis till alla som har köpt dom, enligt mig en av, om inte den snyggaste cikliden i världen
http://fish4thought.wordpress.com/20...a-cf-gephyrum/
Tvärbandet som fortsätter upp i ryggfenan vid vissa ställen syns också.Åter till CA
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Hursomhelst har Svenska ca-fantaster nog fått in en riktigt fin art i handeln .SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kommentar
Kommentar