Plan för 2011 - Ciklidsoppa!
Kollaps
X
-
-
^ Vieja synpila spotted chiapas
Någon som vet om det är en naturligt förekommande variant av synspilan eller en framodlad?Senast redigerad av FI; 02 January 2011, 17:45.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Några bilder på mina som nu är c:a 15cm.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Dagens inköp...
1st Texasciklid
1st Sebraciklid
1st Blåciklid
1st Påfågelciklid, albino
1st Jordätare, kan ha varit brasiliensis, skulle bli stor i alla fall
1st Afrikansk ciklid av okänd typ, dimidiochromis-nånting tror jag, gul med underbett
1st P. motaguense
1st pytteliten mager Flowerhorn som jag fick gratis
Hujja vilken soppa!
3-5 cm på hela bunten utom (EDIT>) afrikanaren som var ca 7 cm. Och bara ett exemplar av varje art som ni ser. Det gjorde nästan ont att inte köpa fler, man är sååå van att alltid köpa grupper, men ska man nu ha en hyfsat stabil soppa så tänkte jag att det är bäst att inte låta någon art leka även om det kanske är trist. Jag funderade på en ensam hona av salvini också som var ca 5 cm och riktigt vacker, men den såg ut att bossa runt några citrinellum som t.o.m. var större så jag lät bli.Senast redigerad av FI; 03 January 2011, 20:50.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Vilken j*vla blandning!
Det är Dimidochromis compressiceps du menar. Det är inte så ofta honorna fortsätter att vara gul/guldiga. De blir oftast silvriga i akvarium för det mesta... har jag för mig.
Rätta mig om jag har felThe rift lakes is the shitKommentar
-
Själv tyckte jag nästan att albinopåfågeln stack lite i ögat :/ Och det blir lite plottrigt på något sätt med så mycket olika fiskar i samma kar. Men det här blir ju lite av ett experimet så jag tänkte att då kan det vara skoj med udda firrar.
En jättegurami går för övrigt i karet också, bara för att ta extremiteten till sin spets
Jag kollade på compressiscepsen och jag tyckte inte den såg ut så, färgmässigt stämmer det inte, den här är liksom gul-rosa. Eller finns det albinos? Den är gulrosa, hela kroppen, och sedan har den rött mönster på fenorna med stora äggfläckar på analfenan. Jag kan förresten försöka fixa lite bilder imorrn. EDIT: aha, såg att du hade kompletterat inlägget nu. Så honorna är gul-rosa?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Det där är ingen compressiceps, helt annan färg och form. Men ingen dålig blandning du fått till hoppas det funkar i slutändanKommentar
-
Den liknar faktiskt strigatus, i alla fall till formen. Men färgen är ju helt galen. Kan det finnas en albino strigatus?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar