En mini update. Idag har jag rört om lite i soppan, ett kar till behövdes för lite nya monster så jag fick flytta om lite fisk. Nytillkomna i soppan är nu en påfågelciklid och två till Vieja argentea som gick i ett annat kar (det blir regelbrott nu tanken var att ha bara ett exemplar av varje art), och sedan hittade jag en umbrifera också som går i karet nu, Första gången jag ser umbriferan utanför nätet för övrigt. Utflyttade är jätteguramin.
Plan för 2011 - Ciklidsoppa!
Kollaps
X
-
-
-
Den är 3-4 cm så den är otroligt liten. Jag har en suddig bild på telefonen men den är nog inte värd att posta.
Lite tråkigt, jag flyttade runt fiskarna jag skrev om pga att jag hade köpt två gulper catfish. Trodde jag. Och säljaren. Men det visade sig vara en grodfisk, en giftig sak, Thalassophryne amazonica, som tydligen ligger under sanden och lurar HELA tiden. Enligt en amerikan låg han gömd under sanden (allt utom ögonen) 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året... Man såg den bara någon hundradels sekund då den blixtrade till och åt något som gled förbi just ovanför.
Så de lämnar jag tillbaka imorrn. Och då blir det att flytta tillbaka lite fisk från soppan till det karet igen. SuckFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jag försökte fota idag men fiskarna simmar runt hela tiden så allt blir suddigt, så det slutade med att jag filmade soppan istället.
Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Snygga firrar! Cyanoguttatusen ser ut att vara på lekhumör med tanke på färgerna?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
Mjo lite synd kanske men utan soppan hade det här nog aldrig funkat så för stunden är det helt ok, det är roligt att kunna ha centralare och sydamerikaner i ett relativt livligt kar för en gång skull
Jag oroar mig lite för argentean dock. 3 st nu som sagt. Jag får hålla ett öga på dem, har jag olika kön på dem så lär balansen rubbas rätt snabbt misstänker jag.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jag tycker det ser ut som en Carpinte på filmen iaf. men det syns väldigt lite med tanke på att den rör sig nästan hela tiden.
Har inte sett cyanoguttatus med så stora iriiserande fläckar innan!CAKommentar
-
det är en capinte!! men vad är den sista som man ser dom sista sek??..av filmenMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Micke och Robin: Nice! det var oväntat!
Den sista ska, enligt akvarieteknik, vara en pytteliten vf umbriferum. Jag tycker den ser ovanlig ut men jag har aldrig sett dem tidigare så jag jan inte avgöra om det är det eller ej.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Den lille på slutet vet i f*n vad det är men det ser inte ut som en Umbee iaf.!CAKommentar
-
Tyvärr ingen umbrifiera men samtidigt har jag aldrig sett något liknande någon annan som vet?? Intressant dettaMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
En Theraps?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
Kommentar