Lustig rubrik kanske. Ett par bekanta till miig vill gärna starta upp et 540 liters i sitt hus ute på landet. De är inga erfrna akvarister men väldigt intresserade djurägare. Jag började med att rekommendera Malawiciklider. Dessa är ju både färggranna, intressanta och tacksamma. Nu kröp det emmelrertid fram att de har strömavbrott titt som tätt på vintrarna. Ibland kan strömmen vara borta över 2-3 dygn. Jag blev då lite tveksam till min rekommendation.
Finns det någon på forumet som bor under sådana premisser dvs med strömavbrott liknande det jag beskrev? Och vad har ni kommit fram till är lämpliga fiskar som faktiskt kan klara att allt står still. Givetvis förstår jag att ett överbefolkat akvarium är känsligare men det borde skilja på fisktyper också. Kanske att jag ska rekommendera dem att starta detta akvarium som ett sällskapsakvarium. Med guramis. De tål ju syrefattigt vatten
Finns det någon på forumet som bor under sådana premisser dvs med strömavbrott liknande det jag beskrev? Och vad har ni kommit fram till är lämpliga fiskar som faktiskt kan klara att allt står still. Givetvis förstår jag att ett överbefolkat akvarium är känsligare men det borde skilja på fisktyper också. Kanske att jag ska rekommendera dem att starta detta akvarium som ett sällskapsakvarium. Med guramis. De tål ju syrefattigt vatten
Kommentar