Några foton på Körsbär........
Troffetråden 2011
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Riktigt stiliga firrar.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nkondetugg
Dax o bumpa tråden med en nkondebild. Tråkig bakgrund med fin fisk Tror hon tuggade även om det syns lite dåligt på denna bild....Kommentar
-
-
Kanon bilder stiffe och doohan!När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Om du har haft dem i en månad så kan du öka på matningen till normal portion tycker jag, under förutsättning att de uppför sig piggt och alla kommer till mathålet och står där och plaskar när du för handen dit.....Om någon fisk inte är pigg utan skygg så ska du var väldigt observant på denne. De övriga ska ha mat den skygge ska du kolla hur den gör vid matningen. Återkom om du är osäker.
Jag anv krydd eller teskeds mått 1ml eller 5ml, se bild vid min matning med NLS 1mm. Detta för att då har man bra koll på hur mycket de får.
Ett mat ex: ca 40 troffar 3-9cm + 3 hästnosar. Matar 2-3ggr / dag med kryddmåttet 1ml x 3 = 3ml / gång, 2-3 ggr/dag. Totalt ca 6-9ml per dag.
Mitt 600L med ca 40 vuxna troffar, flera hästnosar, olika malar & en grupp Callochromis pleurospilus .
I detta kar matar jag med teskedsmåttet 5ml ca 2-3ggr / dag med ca 5ml per gång. Totalt ca 10-15ml per dag.
Denna mat mängd har jag gett mina fiskar i alla år som jag matat med NLS 1mm pellets och inga har visat några konstiga kroppsformer utan verkar i mina ögon friska och sunda.
Ni får själva avgöra när ni kikar på mina bilder som jag lägger ut ibland.
Ibland får de lite algtabletter som mellan mål.
Min akvarie temp ligger runt 25-26 grader. Vid vattenbyte sänker jag ca 2 grader.
Lycka till med din troffe grupp Peter.
Mvh Göran
Ovanstående inlägg är mycket bra som information om hur man skall hålla de.
Av vad jag har förstått så har de känsliga magar.
Vad är NLS för något foder? Tror inte att jag har sett det i akvariebutikerna (har iofs inte letat specifikt efter det heller).
Fyll gärna på med mer nybörjarinfo, eller länka till sådan. då är det inte omöjligt att det blir en tropheusägare i Genarp inom en snar framtid.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Har börjat fundera på om det efter 33 år som akvarist inte borde vara dags att prova på tropheus.
Ovanstående inlägg är mycket bra som information om hur man skall hålla de.
Av vad jag har förstått så har de känsliga magar.
Vad är NLS för något foder? Tror inte att jag har sett det i akvariebutikerna (har iofs inte letat specifikt efter det heller).
Fyll gärna på med mer nybörjarinfo, eller länka till sådan. då är det inte omöjligt att det blir en tropheusägare i Genarp inom en snar framtid.
Jag kan hålla med dig Rickard Tropheus ska jag hålla någon gång men inte nu otroligt fina fiskar och många olika varianter!CAKommentar
-
Ojzoo har och Akvarium Stockholm i alla fall
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar