Cool bild!
Troffetråden 2011
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Just
Det finns ingen troffe som är snyggare :-)
De har tuggat ett par ggr, men det har inte blivit ngt mer. Jag vill flytta dom till 960-liters för att de ska få det bästa men Elin vill ha kvar sina Ilangi i sovrummet. I det stora har vi Petrochromis trewavasae , Petrochromis famula kaiser och guldkiriza (alla är yngel), och massa substratruvare.
Vet ju att dina yngel blev till sen de vuxna flyttat upp till Ludvika och blev lite ompysslade, läs fick lite nytt vatten varje dag och massa mat. Tror att Niklas tömde 10-12 honor vid samma tillfälle. Nu är ju våra två år och nu tycker jag det skulle vara dags för dom att börja producera lite, får väl skämma bort dom under nåra veckor och se om det ger resultat.
/JKommentar
-
-
är en bild på Jockes (i uppsala) vuxna ilangi, gissar på en hona. Tyvärr blev det omöjligt att få bort en annan fisks huvud som dolde halva stjärten på denna. Så jag beskar bort stjärten så ni får se resten av den fina ilangin.
Jocke/maltandis! Så mina yngel föddes hos Niklas då? Har hört att Castelvik byter vatten varje dag och får en del yngel. Så jag tror att det kan fungera om man har tid och ork, I perioder tror jag de flesta har tid med det, frågan är om gruppen reagerar negativt när man sedan återgår till ett större vattenbyte i veckan istället? Men det kan ju vara värt arbetet om man får lilangiyngel
/JMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Aha
Ja dina Ilangi är födda i Ludvika, och jag vet att A Castevik byter en hel del vatten och får fram sjukt mycket Ilangi och även andra troffar. Ilangin är ju en av troffarna som ser bäst ut om de får mycket vattenbyten, Lufubun blir oxå finare om man skämmer bort dom med vattenbyten. Fina bilder på Ilangin :-)
/J
Det vore trevligt med färdigt halvautomatiskt system för vattenbyte, Men det fungerar ju bäst i ett rum avsett för akvarium/våtutrymme. Så det blir målet, men byta i ett akvarium varje dag en tid kan ju löna sig
Tack! Lite mörka blev bilderna men jag var lite för lat för att fixa till det så dom hamnade i troffetrådenSenast redigerad av doohan; 23 May 2011, 00:21.Kommentar
-
-
Proffsiga foton!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Otroligt fina bilder. Effekten att fiskarna liksom kommer ut ur bilden är imponerande.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Absolut fina bilder!
Jag skulle vilja veta hur och vad du gjorde för att få till dom på detta viset!
Jag vill kunna göra lika fina bilder på andra firrar än troffar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tackar, dom hamnade hos Bosse
Tack Wilhelm, men tyvärr så funkar det bara på troffarmvh StefanKommentar
-
Kommentar
-
Hehehe, jag tror det var en utmaning till alla som inte har troffar att knäcka dessa troffesnofsar Ge järnet ju alla fotografer.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
Kommentar