Troffetråden 2011
Kollaps
X
-
-
Tömde lite honor. Ca 60 småttingar. Ett par honor har redan släppt i stora karet så dar simmar det gud vet hur många? Separerar dom pg av olika storlekar plus enklare att sälja eferpå. Ja det blir Big Foot kvalite pa mina bilder...sorry.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Snyggt och ungefär samma fiskbestånd som jag.
Nåt som man lärade sig på ciklidstämman denna gång gm Oliver Knott var att sätt plastfilm på glaset för få mer djup i bakgrunden. Då blir den inte så skarp. Kanske vore nåt att prova, eftersom det är det man vill ha med det blåa ....
hallå där !!
tänkte lägga ut lite bilder av mitt akvarium med troffar och diverse tanganyika ciklider...
akvariet är ett 612liter helglas akvarium med måtten L 150 H 60 D 68
byggt egen bänk och lysramp till det .. lysrampen består av 4X 38watt philips aquarelle rör + reflektorer ..
inredningen består av Aquaterra moduler grå granit vissa hela vissa itusågade .. diverse sten och skiffer .. 75% korallgrus 25% annat vitt grus ...
filtreringen består av 2 st ytterfilter som sitter i var sin modul ett fluval205 700 liter/t + ett fluval405 1300liter/t + 2 st innerfilter fluval4 plus 1000liter/t
+ värmare Jäger 300watt
fisken i akvariet är : 33st Tropehus Moorii "kambwimba" Red Rainbow F1
5 st Neolamrologus "lelupi"
3 st Juidochromis "Regani"
1 par Neolamprologus brichardi "prinsessan av burundi "
1 par Eretmodus cyanostictus " hästnos ciklid"
1 st Gibbiceps
vissa bilder vart bra men det var svårt att få en helbild på akvariet när fisken är still .. hoppas det duger ändå taget med en mobilkamera iallafall
mvh peterKommentar
-
Det Oliver Knott-tipset var klockrent. Det blev riktigt snyggt och stilrent. Undrar om det går att få tag i en frostad blå ton? ALternativt sätta den blå bakom den frostade filmen.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
tack HÅE!!!! tycker det funkar jätter bra hittils inge bråk eller så .. vet ju inte sen när mina honor börjar producerar yngel hur det går då för det verkar som lelupin kan ta yngel ..... mvh peterKommentar
-
Snyggt och ungefär samma fiskbestånd som jag.
Nåt som man lärade sig på ciklidstämman denna gång gm Oliver Knott var att sätt plastfilm på glaset för få mer djup i bakgrunden. Då blir den inte så skarp. Kanske vore nåt att prova, eftersom det är det man vill ha med det blåa ....
/// peterKommentar
-
Fel tråd kanske men ingen som har en sådan här
bakom sina moduler?
Bakgrundsplanscherna är dock poppis...Kommentar
-
Men det borde väl gå att fästa med vanlig tejp.. Finns sådana bakgrunder hos Djurmagazinet eller är det bara hos PWSS?
Jag har köpt det och när jag byter benställning till min 540 så kommer jag att byta till den. Jag har även skaffat till mina 200+L akvarium men inte satt upp dom än. Lite trickigt tycker jag det var med att det är plansch och inget att fästa med. Kanske går det att köra med diskmedel och få den att suga fast sig..annars kan man få onödiga reflektioner och det är inte lika roligt.
Bakgrundsplanscherna är dock poppis...Kommentar
-
matt.is du borde kunna gå till djurmagasinet i falun och beställa en bakgrund.. på länken du postade står det gibbon och dom tar grejer från gibbon om jag inte har helt fel...Kommentar
-
Djurmagazinet kan nog ta hem, men frågan är om de har de priser som PWSS erbjuder...
I Skövde finns inte planschen att tillgå på Djurmagazinet men som sagt..kan troligen beställas.Kommentar
-
Har läst på något forum att det finns flytande medel för att fästa planscher på glas. Mattias Aldén här på forumet använder dock matolja när han pressar fast sina planscher på akvarium och det blir riktigt snyggt. Karen får ett helt annat djup på det sättet än målad bakruta.Senast redigerad av HåE; 11 April 2011, 15:46.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar