Se till bara att det inte e full turbulens överallt i burken, fisken behöver ha det lite lugnt om natten =) Tunzen skulle du kunna ha på en timer så den e på mellan 10-15 ungefär. Det kan vara lite kul med variation i vattnet för det ändrar lite på fiskens beteende med.
Troffetråden 2011
Kollaps
X
-
-
-
Provar
att fota några troffar utan extern blixt. Det kommer bättre bilder om någon vecka då jag lärt mig använda slavblixt
Lägg märke till variationen i färg på bilden med 2st Golden Kazumba! Och nkonde firrarna har inte svamp, det är framrutan som är aningen prickig med stenhårda grönalger.Kommentar
-
mitt troffe kar =)....!!!!
hallå där !!
tänkte lägga ut lite bilder av mitt akvarium med troffar och diverse tanganyika ciklider...
akvariet är ett 612liter helglas akvarium med måtten L 150 H 60 D 68
byggt egen bänk och lysramp till det .. lysrampen består av 4X 38watt philips aquarelle rör + reflektorer ..
inredningen består av Aquaterra moduler grå granit vissa hela vissa itusågade .. diverse sten och skiffer .. 75% korallgrus 25% annat vitt grus ...
filtreringen består av 2 st ytterfilter som sitter i var sin modul ett fluval205 700 liter/t + ett fluval405 1300liter/t + 2 st innerfilter fluval4 plus 1000liter/t
+ värmare Jäger 300watt
fisken i akvariet är : 33st Tropehus Moorii "kambwimba" Red Rainbow F1
5 st Neolamrologus "lelupi"
3 st Juidochromis "Regani"
1 par Neolamprologus brichardi "prinsessan av burundi "
1 par Eretmodus cyanostictus " hästnos ciklid"
1 st Gibbiceps
vissa bilder vart bra men det var svårt att få en helbild på akvariet när fisken är still .. hoppas det duger ändå taget med en mobilkamera iallafall
mvh peterSenast redigerad av hollowman; 08 April 2011, 14:22.Kommentar
-
Tycker
hallå där !!
tänkte lägga ut lite bilder av mitt akvarium med troffar och diverse tanganyika ciklider...
akvariet är ett 612liter helglas akvarium med måtten L 150 H 60 D 68
byggt egen bänk och lysramp till det .. lysrampen består av 4X 38watt philips aquarelle rör + reflektorer ..
inredningen består av Aquaterra moduler vissa hela vissa itusågade .. diverse sten och skiffer .. 75% korallgrus 25% annat vitt grus ...
filtreringen består av 2 st ytterfilter som sitter i var sin modul ett fluval205 700 liter/t + ett fluval405 1300liter/t + 2 st innerfilter fluval4 plus 1000liter/t
+ värmare Jäger 300watt
fisken i akvariet är : 33st Tropehus Moorii "kambwimba" Red Rainbow F1
5 st Neolamrologus "lelupi"
3 st Juidochromis "Regani"
1 par Neolamprologus brichardi "prinsessan av burundi "
1 par Eretmodus cyanostictus " hästnos ciklid"
1 st Gibbiceps
vissa bilder vart bra men det var svårt att få en helbild på akvariet när fisken är still .. hoppas det duger ändå taget med en mobilkamera iallafall
mvh peterKommentar
-
Nån som har bilder på avkomma från Chilambo-varianten? Kom väl in några lådor t Örebro för 7-8 år sen.(kanske mer) Nån borde ha odlat på dem. Vore intressant att se."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
/// peterKommentar
-
Reganin är nog ingen större troffe-yngel-ätare. Värre m Leleupin & övriga troffar."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Hej
Hur står sig snäcklekarna som yngelätare?
Jag har ett 20 tal småttingar i mitt 720 kar med en troffe grupp och har börjat klura på att peta i några snäcklekare.
Mvh MickeKommentar
-
hahaha, ok, samma här . Har Kiriza ungdjur med multifaciatus.. Jo lol, Inte så många Multis-förökning på sistone ;-)Kommentar
-
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
hmm händer det att honorna äter upp äggen i mun (ska tillägga att det är första gången dom leker ) hade 3 st som gick och tuggade men nu ser jag bara 2 st
mvh peterKommentar
-
Detta har hänt mig ett antal ggr speciellt mina VF kambwimba. Av någon orsak har mina andra grupper som är odlade F1 inte visat upp detta så många ggr.
Om fiskarna blir stressade av andra kan de svälja eller om man matar med NLS pellets (eftersom de blir som galna när pelletsen sjunker till botten).
Jag försöker mata extra försiktigt de första 14 dagarna med söndersmulade grönflingor för att sedan gå över till NLS 1mm igen. Detta knep har fungerat bäst när det gäller mina VF Kambwimbas av någon orsak.
Mvh Göranhttp://www.skovdeaf.se/
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
http://www.skovdefagelklubb.se/Kommentar
-
En av mina nyiflyttade snäckisar fick fnatt vid första matningen i mitt kar, Den simma som en torped in i princess boet med massa yngel, den missade de första 3-4 försöken att få tag i något yngel men där efter fick den ett redigt yngel o simmade där ifrån mett o belåten. Endast sett detta en gång, tycker de varkar inte bry sig om yngel annars.
Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0Kommentar
-
En av mina nyiflyttade snäckisar fick fnatt vid första matningen i mitt kar, Den simma som en torped in i princess boet med massa yngel, den missade de första 3-4 försöken att få tag i något yngel men där efter fick den ett redigt yngel o simmade där ifrån mett o belåten. Endast sett detta en gång, tycker de varkar inte bry sig om yngel annars.Kommentar
Kommentar