Troffetråden 2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aldo
    Användare
    • December 2006
    • 175

Hej

Här är en film på mitt kar
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

• Cronan
      Användare
      • July 2008
      • 907

Ursprungligen postat av aldo
      http://www.youtube.com/watch?v=GqGiE2qqii0
      Grymt snyggt kar. Lite mer grönt än vad det brukar vara i troffe kar men väldigt snyggt var det som sagt.

Kommentar

• rent vatten
        Användare
        • November 2005
        • 530

Vilka fiskar är det? Är det kiritza och en til art.

Kommentar

• Norrland
          Användare
          • December 2009
          • 557

Kanon burk! Valdigt intressant upsattning. Kan du skriva lite om tech biten dvs, filtrering, lights, inreding, stenar etc. Vaxterna: kor du nagon tillsatts - tabletter eller iron - earth pellets i botten?

Tömmer du honorna innan dom spottar eller tar Julidochromisarna hand om spottade bebisarna? Min Ikola producerar nagot enormt o om min koloni gick i den burken skulle den bli overbelastad innom ett år.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• SuperAquaMan
            Användare
            • September 2010
            • 56

Ursprungligen postat av Morgan
            Tack för svaren. Det verkar alltså som det inte spelar någon större roll vilken av sorterna som man använder. Vad jag förstått är det samma innehåll i båda, förutom att det är mer vitlök i Thera A+. Tänkte lägga in en beställning från ebay från USA där priset är mer humant.

Försök hitta en återförsäljare i UK istället. Du slipper tull och skatt och priserna är bra. Jag köper från den här försäljaren som visserligen inte har just Thera A+ men är billigast på Ocean Nutrition och Nutrafins foder.http://pet-supplies.shop.ebay.com/Fi...4.l1513&_pgn=1

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10777

Här finns det...

Kommentar

• doohan
                Användare
                • August 2004
                • 1604

Det

Ursprungligen postat av StefanL
                verkar vara något problem med deras sida? Jag kan inte öppna den med någon av mina webbläsare....

Kommentar

• aldo
                  Användare
                  • December 2006
                  • 175

Ursprungligen postat av Norrland
                  Kanon burk! Valdigt intressant upsattning. Kan du skriva lite om tech biten dvs, filtrering, lights, inreding, stenar etc. Vaxterna: kor du nagon tillsatts - tabletter eller iron - earth pellets i botten?

Tömmer du honorna innan dom spottar eller tar Julidochromisarna hand om spottade bebisarna? Min Ikola producerar nagot enormt o om min koloni gick i den burken skulle den bli overbelastad innom ett år.
                  Hej Tack.
                  Filtreringen består av två hörnmoduler med blå filtermatta pump 1000 l i timmen /modul.
                  Samt två större moduler med blå matta 2500 l/timme och modul. Dessutom en cirkulation pump på varje kortsida en på 6000 och andra på 12000 liter/timma.
                  Kontinuerligt vattenpåfyllning med ytavrinning, karet är borrat inuti hörnmodulerna.

Belysningen består av 3*150w mh samt led belysning 3w*48.
                  I början av filmen är all belysning tänd och i mitten är bara leden tända.
                  För tillfället använder jag inga tillsatser för växterna, körde ett tag med pmd eller vad det heter, men då växer valensnerian för mycket.

Fikarna är kasakalawe, bemba, mpimbwe red chek, (kambwimba tillfällig vistelse)
                  tanganicodus irsacae moba samt Julidochromis.
                  Ja dom tar en del yngel mest hästnos yngel. Ibland tömmer jag dom snyggaste honorna.
                  Jag kan tänka mig att ikolan är lika produktiv som bemborna, men mina moore är inte alls så produktiva.

Mvh/jimmy

Kommentar

• aldo
                    Användare
                    • December 2006
                    • 175

En liten snutt på mitt ena ilangi kar
                    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10777

Ursprungligen postat av doohan
                      verkar vara något problem med deras sida? Jag kan inte öppna den med någon av mina webbläsare....
                      Jag hade samma problem tidigare då något indikerar för spam eller något annat. Det är dock en riktigt proffsig sajt så jag tror att den är kanske lite knepigt programmerad.

FMF har riktigt bra kundkontakt. Jag fick tipset tidigare och har inte nyttjat dom än men intrycket de ger är bra och jag har mailat dom angående beställning och jag har fått fin feedback. Priserna är absolut fördelaktiga och jag kommer lägga en order inom kort.

Kanske funkar denna länk bättre?

Kommentar

• Norrland
                        Användare
                        • December 2009
                        • 557

Tackar for info. Med denna uppsattning - hur gammalt ar akvariet ?

"Jag kan tänka mig att ikolan är lika produktiv som bemborna, men mina moore är inte alls så produktiva." Ja du, jag hadde nog 20 Ikola lekar mellan Moorii'n bestamde sig for lek.

Har du alltid kört blandade troffar? Följde namligen ett tips har pa forumet (Johan F) och kor endas Ikolor och dom har kanon färgat. Kan natruligtvis bero pa nagot annat men sa har det fungerat hos mig enligt råd o rön.

Jag kör wave maker (reef mode) pa min Ikola burk och fiskarna tämligen älskar att snurra runt i vatten strömmarna. Nagot att kolla in ifall du inte har kikat pa det. Dina hästnosar skulle instämma.
                        Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• Morgan
                          Användare
                          • February 2011
                          • 21

Tackar för detta. Är det någon som har erfarenhet om man vågar beställa från US? Hur är det i förhållande till UK med tull, skatt och dylikt? Tycker priserna är bättre i US jämfört med UK, men det blir kanske dyrare i slutändan ändå?

Kommentar

• doohan
                            Användare
                            • August 2004
                            • 1604

Nu

Ursprungligen postat av StefanL
                            Jag hade samma problem tidigare då något indikerar för spam eller något annat. Det är dock en riktigt proffsig sajt så jag tror att den är kanske lite knepigt programmerad.

FMF har riktigt bra kundkontakt. Jag fick tipset tidigare och har inte nyttjat dom än men intrycket de ger är bra och jag har mailat dom angående beställning och jag har fått fin feedback. Priserna är absolut fördelaktiga och jag kommer lägga en order inom kort.

Kanske funkar denna länk bättre?

http://www.feedmyfish.co.uk/index.ph...-products.html
                            kom jag in på deras sida. Tack!

Ska kolla runt lite, Vet du vad frakten kostar från dem till Sverige?

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10777

Ursprungligen postat av doohan
                              kom jag in på deras sida. Tack!

Ska kolla runt lite, Vet du vad frakten kostar från dem till Sverige?
                              Nej tyvärr. Jag hade inte mailet kvar där allt var uträknat då jag gjorde en "blindbeställning" för att se vart allt hamnade. Det var dock inga stora siffror för jag reagerade inte på summan alls...annat än att det var "prisvärt".

Kommentar

• aldo
                                Användare
                                • December 2006
                                • 175

Ursprungligen postat av Morgan
                                Tackar för detta. Är det någon som har erfarenhet om man vågar beställa från US? Hur är det i förhållande till UK med tull, skatt och dylikt? Tycker priserna är bättre i US jämfört med UK, men det blir kanske dyrare i slutändan ändå?
                                Hej.
                                Jag har handlat på e-bay usa, två st hinkar nls 1mm.
                                Länk: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...m=350375476934
                                Ett par månader sedan, då betalade jag 1350 kr tullat o klart.
                                Svårt att hitta billigare tror jag.

Mvh/jimmy

Kommentar

Arbetssätt...