If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
är klart ni skall prova troffar! Fler som har nu så priserna har sjunkit. Och är ni med i lotteriet så kanske ni vinner en grupp till det facila priset av 100skr
En okej grupp troffar får man för 2000:- ungefär. Vill man ha någon mer "unik" variant kanske priset ökar något och om man vill ha VF så är det klart att det går upp markant.
Men finns flera olika F1 som går för 95:- stycket.
Och köper ni smått odlat så brukar priserna vara ännu lägre. Vf är såklart dyrare men jämfört med odlat, så borde vf vara dyrare med tanke på alla omkostnader och hur många som skall ha sin inkomst på dem, odlat har ju inte alls samma omkostnader. Men antalet man behöver höjer ju priset lite. Styckepriset på malawi är ofta högre när vi pratar vf, men där klarar du dig med färre fiskar....
Ursprungligen postat av johho
En okej grupp troffar får man för 2000:- ungefär. Vill man ha någon mer "unik" variant kanske priset ökar något och om man vill ha VF så är det klart att det går upp markant.
Men finns flera olika F1 som går för 95:- stycket.
Har börjat fundera på om det efter 33 år som akvarist inte borde vara dags att prova på tropheus.
Ovanstående inlägg är mycket bra som information om hur man skall hålla de.
Av vad jag har förstått så har de känsliga magar.
Vad är NLS för något foder? Tror inte att jag har sett det i akvariebutikerna (har iofs inte letat specifikt efter det heller).
Fyll gärna på med mer nybörjarinfo, eller länka till sådan. då är det inte omöjligt att det blir en tropheusägare i Genarp inom en snar framtid.
Det känns väldigt kul att läsa att man efter så lång tid som akvarist kan tänka sig att prova på troffar
Det visar ju att inget är omöjligt....
Med din erfarenhet så kommer det säkert att gå bra och har du några undringar så är det ju bara att fråga...Vi troffe ägare ställer ju givetvis upp om det är någon som vill konvertera till troffar.
har aldrig sett dessa irl. Men jag tycker dom ser läckra ut, lite som spöktroffar kanonbilder som vanligt Stefan o snygga troffar. Kanske får göra ett studiebesök hos dem i Uppsala om Robert går med på det.
Kommentar