sjukdom

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kromo
    Användare
    • December 2007
    • 52

Nä det har du nog rätt i men det kan ju vara så att det är någon bakteriell sjukdom, om det så är buken eller inte. Röd zebra hanen blev inte jagad!!! Jag matar inte för lite och jag tror jag har koll på hur mina fiskar ska se ut jag har haft malawi i 7 år. Så det tror jag inte riktigt stämmer. Utan det är nåt skit.
    när jag matar med räxmix så äter några stycken lite och sen ställer sig , medans de andra är som galningar efter smulor. Min mazoni hane har ställt sig de senaste fem dagarna på ett blad och liksom vaggar från sida till sida lite lätt. Det känns inte riktigt okej! Men jag kanske är nojig fiskar är ju som oss människor lite olika i hunger och humör!!! Jag avvaktar lite till så får vi se

Kommentar

• kromo
      Användare
      • December 2007
      • 52

Ingen annan som har någon idé vad jag ska göra???

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av kromo
        Ingen annan som har någon idé vad jag ska göra???
        Här kommer lite frågor.
        Har du kommunalt vatten?
        Hur ofta byter du vatten?
        Hur mycket sand har du i baljan?
        Vad matar du med, hur ofta och hur mycket?
        Hur stora är dina fiskar och vilka har du och hur många?
        Vad har du för filter i baljan?
        Kan du inte lägga ut lite bilder på din balja i forumet?
        Har du någon mer fisk som tappar fenor?
        Såg du om din rödzebra var jagad.
        Hur stor är din andra rödzebra hanne förhållande till den som dog.
        Många frågor, men det är lättare att hjälpa dig om man vet lite mera.Janne

Kommentar

• malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

Ursprungligen postat av kromo
          Nä det har du nog rätt i men det kan ju vara så att det är någon bakteriell sjukdom, om det så är buken eller inte. Röd zebra hanen blev inte jagad!!! Jag matar inte för lite och jag tror jag har koll på hur mina fiskar ska se ut jag har haft malawi i 7 år. Så det tror jag inte riktigt stämmer. Utan det är nåt skit.
          när jag matar med räxmix så äter några stycken lite och sen ställer sig , medans de andra är som galningar efter smulor. Min mazoni hane har ställt sig de senaste fem dagarna på ett blad och liksom vaggar från sida till sida lite lätt. Det känns inte riktigt okej! Men jag kanske är nojig fiskar är ju som oss människor lite olika i hunger och humör!!! Jag avvaktar lite till så får vi se
          Jag hade plockat ut alla fiskar sok inte äter eller spottar ut maten, din maisoni som står och vaggar, det låter som buken, så lägg den i en annan balja och medicinera i den baljan istället,
          Jag tycker inte att du ska medicinera i din stora balja ännu, med lite reservation jag vet inte hur många fiskar som inte äter.
          Det är så när man har malawi, man behöver inte medicinera om man bara tar tag i problemet med en gång, oftast så brukar det stanna vid att en fisk dör.
          Men när det har gått för långt, ja då är det kört, då blir man tvungen att medicinera, nu vet jag inte hur långt det har gått i din balja.Janne

Kommentar

Arbetssätt...