Kan ni på forumwt hjälpa mig att identifiera dessa fiskar. tack på förhand
identifiering
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
första bilden tycker jag påminner om Maylandia lanisticola, men det var säkert tio år sedan jag såg en levande sådan så jag kan nog missminna mig.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri... -
Jag kan ju medela att den översta fisken är köpt som en Pulpican , den mittersta Hongi och den understa Lombardi kan detta stämma. Jag har tittat på en hel del bilder och för stämmer det inte riktigtKommentar
-
Den första kan vara en chizumulu johanni, eller interuptus som den kallas nu, den andra kan vara en hongie, den tredje kan vara en interuptus, lägg gärna in mera bilder på hongien så kan jag nog identifera den.JanneKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ska leta upp lite mer bilder på dessa firrar så kanske jag kan få lite hjälpKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Här kommer lite mer bilder så får vi se. tacksam för hjälp då jag inte vill köra på någon korsning.
Bild 1 och 2 såldes som en hongi hona
Bild 3 och 4 Bör vara Interuptus hane o hona
Bild 5 såldes som en pulpican honaKommentar
-
Alla utan bild nr 5 är rätt, det kan fortfarande var en interuptus, du får väl se när den färgar ut lite bättre.janneKommentar
-
Tack för hjälpen JonasKommentar
-
Jag tror inte 5an e nån Melanochromis!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Kommentar