2400liters träkar
Kollaps
X
-
-
Tack för hjälpen med bilderna dock ville inte min dator få det ena programmet att funka men iaf här kommer lite bilderKommentar
-
-
nyfiken
Mycket rolig och intressant läsning jag är så nyfiken att jag håller på att dö har du fyllt det? och håller det tätt isåfall har du någon kostnadskalkyl på bygget? längtar efter flera bilderKommentar
-
1000l CA..... i trappen!!!Kommentar
-
Kul projekt
Blir det absolut vattentätt? Jag ska själv bygga en burk på ca 4500 liter i trä och har funderat hur man ska gå tillväga. Har byggt en på 1500 liter då i byggplyfa utan att täta med annat material och den har fungerat i 3,5 år nu. Räcker det med glasfiber för att få det tätt?
Är också intresserad av vad glasfiber kostar.....
/BosseKommentar
-
4500 liter i trä!! Har du bilder från bygget och det färdiga resultatet? Starta en försenad proj tråd är mitt förslag!
1500 liter i byggplyfa utan mer tätning går det? Silikon i fogarna? En proj tråd till kanske?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Allt går.....vattenfast trälim samt skruva. Limmet expanderar vid hårt tryck. Fungerar perfekt.
/BosseKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Karet har varit vattenfyllt i snart 1 månad, utan några som helst läckage.
Hoppas det är lugnt Boris att jag länkar en bild på karet så folk får se.
Kommentar
-
Det var en rekorderlig balja!
Är det filtren som sitter uppe på väggen eller?Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Ja Göran det är det
Fast även på andra forum väntar vi på bilder och förklaringar till systemet540, 222, 54, 54Kommentar
Kommentar