Akvarieutställning + Diskuschampionat + Aquascapetävling Malmö 2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • C Olsson
    Användare
    • March 2011
    • 13

Tack det var snabbt! Hur känner ni inför dessa framavlade arter? Personligen känns det sådär men man skall kanske tvärt om om tycka det är bra dessa möjligheter finns och sjön inte töms på fisk.

Har en "konstgjord" art själv, Eureka som sköter sig mycket bra, det paret är verkligen på hugget.

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

Ursprungligen postat av C Olsson
      Tack det var snabbt! Hur känner ni inför dessa framavlade arter? Personligen känns det sådär men man skall kanske tvärt om om tycka det är bra dessa möjligheter finns och sjön inte töms på fisk.
      Själv föredrar jag naturformerna men har absolut inget emot odlingsformerna - utan odlingsformer hade vi knappast haft någon akvariehobby.
      Sen håller jag inte alls med om ditt argument om att hållande av akvarieformer skulle "tömma sjöarna på fisk". Det är ju t.o.m som så att miljömyndigheter på internationell nivå anser tvärtom och menar att odlingen i andra länder än i ursprungsländerna är ett sätt att "sno" andra länders naturtillgångar vilket drabbar såväl natur som de som bor i dessa länder.
      Dock denna fråga har ju inget att göra med ämnet i denna tråd

Kommentar

• Bos
        Användare
        • April 2005
        • 47

Jag bodde på hotell i Malmö från söndagen den 30 oktober till måndagen den 7 november och kom hem igen sent på måndagskvällen. Nu som först börjar jag känna mig som människa igen.
        Det var jobbigt. Man var ju inblandad i jippot nästan dygnet runt.

Jag vill som medlem i NDS verkligen tacka er underbara skåningar i MAF för ert trevliga och hjälpsamma sätt under hela veckan. Jag förstod ju till och med vad ni sade.

Hoppas på ytterligare tillfälle att få jobba med er.
        Diskfisk

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av Wilhelm
          Jag var där! Jag hade massor av ciklidblad och infoblad i bilen. Men bilen pajade och jag vart tvungen att ta min "riskokare" och efter 5 mil kom jag på att jag glömde lasta över tidningarna. Nu var jag sent ute och ville inte vända då jag hade 45 mil att åka!
          Tanken var god men bilen var dålig och inte nån bra ursäkt heller! Men fick NCS en inbjudan att vara med på ett hörn? Jo jag såg det nyss !
          Utställningen var jättebra med jättefina akvarier och till råga på allt, trevliga skåningar! som hade byggt ihop bästa utställningen de senaste 20-25 åren! > 1000 besökare på lördag inte illa! Vem gör om det?
          Hade nöjet att intervjua några mafare, samt alla föredragshållare samt domare!
          Och så var det ju en MAFare som fick Akvariets Oscar!
          Men om fem år ska väl NCS vara med på ett hörn!
          Trist!

Det kommer en artikel i Ciklidbladet förstås och i 3an hade vi en annons för arrangemanget.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Trist!

Det kommer en artikel i Ciklidbladet förstås och i 3an hade vi en annons för arrangemanget.

Det tycker jag är kanon Ola. Men samtidigt håller jag med Daniel o Kjell.
            Det är en grattischans att visa upp sig för intresserade o de får inte missas för tillfällena är inte så många.
            Diskussällskapet som är en specialförening fhar p.ga eventet hitintills fått in 40 nya medlemmar. NCS är bredare o borde kunnat locka ännu flera.
            Senast redigerad av kaj.p; 09 November 2011, 20:11.
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Det fortsätter gå svallvågor i media, idag blir Anita intervjuad av Kvällsposten!!

Bos, vi har översättningshjälp plus lexikon om det blir jobbigt - annars brukar lite bira smörja stämbanden så att man tom förstår varandra över nationsgränserna...

Tycker att korsningen mellan NDS och MAF blev väldans lyckad - gynnade bägge parter, plus att det var trevligt!!
              Senast redigerad av PatrikMalmo; 10 November 2011, 10:30.
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Bos
                Användare
                • April 2005
                • 47

Men Patrik - jag skrev ju att jag förstog, men det kanske som du skrev berodde på biran.
                Bosse
                Diskfisk

Kommentar

• PatrikMalmo
                  Användare
                  • May 2005
                  • 4642

Jo, jag såg att du förstod, men du skrev inte om det var enkelt eller jobbigt... *s*

Kommentar

• Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

De skåningar jag pratade med, försökte snacka rikssvenska, så jag skulle förstå dem!

Måste tillägga att MAF:s lotteri var nästan i Ciklidstämmoklass!
                    Tyvärr hade jag inte stor tur, utan vann bara 3 vinster.
                    En liten miniburk fodertabletter, en flaska Easy Carbo, och hör o häpna en liten rocka!
                    Senast redigerad av Wilhelm; 11 November 2011, 14:08.
                    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• kaj.p
                      Användare
                      • April 2002
                      • 2294

Tänkte försöka hålla koll på vad som skrivs internationellt. Här är en artikel från det italien finns på i tidskrift och på internet.
                      http://www.discusclub.net/il-secondo...17e1d8472d4a91
                      Det lär också komma artiklar i Diskusbrief och Practical Fish Keeping
                      Diskussällskapet
                      www.diskusforum.se

Kommentar

• PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

Bra med utkik, Kaj!!

Kommentar

• Bos
                          Användare
                          • April 2005
                          • 47

Om artikeln kommer i PFK vet jag inte, men den kommer i Tropical Fish Hobbyist - TFH.
                          Diskfisk

Kommentar

• classe
                            NCS Medlem

• April 2007
                            • 1147

Ursprungligen postat av salmberg
                            Och dom sista bilderna. Riktigt trevliga fiskar på 2,3e bildern. Vetnamesiska.. Någon som vet vad dom heter på latin?
                            härlig bilder den o diskusar den vacker färg...
                            375 LITER Malawi arter..
                            74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

Heiko har lagt ut en video på tuben om Championatet:

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                              Senast redigerad av DaRe; 17 December 2011, 10:50.

Kommentar

• kaj.p
                                Användare
                                • April 2002
                                • 2294

Nja det är Hudsom som gjort filmen.
                                Diskussällskapet
                                www.diskusforum.se

Kommentar

Arbetssätt...