HÄr är ett bildspel av tropical fish lover
Akvarieutställning + Diskuschampionat + Aquascapetävling Malmö 2011
Kollaps
X
-
-
Kom till Kastrup lördag kväll och var duktigt trött igår men bestämde mig för att åka in till Folkets Park ändå...det var tur!
Diskusarna i sina rena kar och nanokuberna var höjdare...i begränsningen visar sig mästaren!
T o m det som var dåligt var bra - en hel del kar stod lågt för en vuxen men har man ockuperat barnens territorium skall det såklart vara barnanpassat, barnen verkade mkt entusiastiska, många framtida akvarister där.
Trots mycket folk tog det inte mer än en minut att komma in.
Fann att de starkt upplysta karen typ Östafrika, salt och några strömkar tog sig bäst ut i den dunkla lokalen, och visst fick man några idéer...Kommentar
-
Vill passa på att tacka MAf som på ett excellent sätt genomförde den här utställningen, jag hörde många besökar säga hur bra de tyckte det var. Måste kännas skönt efter allt arbete man lagt ner.
En fråga: fins det någon som tog några bilder från utställningen? Letar speciellt efter utställningens snyggaste kar, i mitt tycke: ett långsmalt bergsbäcksakvarium med Danios, akvariet var endast 90 cm lång men var fantastiskt fint inrett. Det stod direkt till höger när man kom in. Har någon en bild på detta?
mvh
olofKommentar
-
-
Liten film från utställningen. Enbart den "vanliga" utställningen och långt ifrån alla akvarier.
Kommentar
-
-
tack för filmerna.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
-
Jag bidrar med en bild, på ett saltnano med den tidigar nämnda spinderkrabban.Kommentar
-
Idag kan man läsa om Roffe Nordens snyggaste diskus i fler tidningar bl.a Metro o DN, även Sveriges radio http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4785731 Kul att det var en svenskodlad diskus som blev Public Choise Så grattis till Roffe o Ninnie Alders.Kommentar
-
Kommentar
-
Wilhelm i egenskap av SARF ledamot gratulerar och delar ut utmärkelsen Akvariets Oscar 2011 till Anita Persson Malmö Akvarieförening!
Anita hade massor av fina akvarier på utställningen där hon visar en del av sina killifiskar.
Motiveringen till priset hittar du här!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
De där litobatesarna var vi många som dreglade över... sett dem innan nere i Tyskland, men de är fortfarande ovanliga.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
De där Gobifiskarna som var så snygga, med 2 hanar som spelade hela tiden, - någon som har info om dessa - verkligen snygga.
/RobertKommentar
Kommentar