Akvarieutställning + Diskuschampionat + Aquascapetävling Malmö 2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salmberg
    Användare
    • October 2007
    • 830

Några till. Akvariet på sista bilden fastnade jag framför. Hadde velat ha det hemma. det var ca: 2.5m men bara ca: 15cm Brett och högt..

Kommentar

• salmberg
      Användare
      • October 2007
      • 830

Lite till.

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Snyggt jobbat Patrik! Hörde dig på nyhetsmorgon och det var ett lättsamt och informativt inslag. Jag gillade det! God reklam för arrangemanget och hobbyn...

Fina foton Salmberg.
        Senast redigerad av StefanL; 06 November 2011, 10:12.

Kommentar

• salmberg
          Användare
          • October 2007
          • 830

Och dom sista bilderna. Riktigt trevliga fiskar på 2,3e bildern. Vetnamesiska.. Någon som vet vad dom heter på latin?

Kommentar

• Big_Sal
            Användare
            • May 2010
            • 315

Ursprungligen postat av salmberg
            Och dom sista bilderna. Riktigt trevliga fiskar på 2,3e bildern. Vetnamesiska.. Någon som vet vad dom heter på latin?
            Jag fastna också för de vietnamesiska firrarna, den enda infon jag såg om karet var om sevelliorna, Mitt absoluta favoritkar var för övrigt karet med gobisarna med en stor "rot" i mitten. Gobihannen där i som försökte imponera på honan var riktigt fin, aldrig sett den fisken förr irl. För övrigt ett mycket trevligt arrangemang! Välarrangerat med fina akvarier, och intressanta föredrag. Bra jobbat arrangörer!

Enda bilden jag tog från arrangemanget hehe

(verkar inte kunna lägga in bilder direkt i forat längre/för tillfället)

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

De lite större öringliknande firrarna i strömakvariet är någon art Zacco, har inte hela namnet i huvudet nu. Kejsargobyna (som spelade så ruggigt grant) var också en höjdare!! Utställningens coolaste djur gick dock i ett saltvattensnano: en spindelkrabba. Hade aldrig sett en sådan förut, hur cool som helst!!
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Big_Sal
                Användare
                • May 2010
                • 315

Det stämmer den var faktiskt riktigt cool den krabban, undrade lite om den var köpt eller om den kom med stenen?

Kommentar

• albinfiskare
                  Användare
                  • November 2008
                  • 33

Ursprungligen postat av Big_Sal
                  Jag fastna också för de vietnamesiska firrarna, den enda infon jag såg om karet var om sevelliorna, Mitt absoluta favoritkar var för övrigt karet med gobisarna med en stor "rot" i mitten. Gobihannen där i som försökte imponera på honan var riktigt fin, aldrig sett den fisken förr irl. För övrigt ett mycket trevligt arrangemang! Välarrangerat med fina akvarier, och intressanta föredrag. Bra jobbat arrangörer!

Enda bilden jag tog från arrangemanget hehe

(verkar inte kunna lägga in bilder direkt i forat längre/för tillfället)
                  Fet bild... Stod bara bredvid honom idag och plåtade ström karet.

Mysig utställning även om det var aningen tunt för oss som är lagda åt östafrika hållet...

Dock var litobathes hannarna riktigt snygga!
                  Senast redigerad av albinfiskare; 06 November 2011, 19:12.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

På dom bilder jag har sett känns denna tillställning ut att vara bland dom bästa i detta land
                    Toppen
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Ove Planstedt
                      NCS Medlem
                      • May 2006
                      • 1816

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                      På dom bilder jag har sett känns denna tillställning ut att vara bland dom bästa i detta land
                      Toppen
                      Håller med, ser att ha varit ett toppen arrangemang.

Kommentar

• Ducce
                        Användare
                        • November 2009
                        • 360

Jag tyckte det var toppen, t.o.m min 7åriga dotter ville stanna extra länge, annars brukar det räcka med ett varv runt för barnen.

Och till de som inte var nöjda - gör om och och gör det bättre

Kommentar

• Kjell Fohrman
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4619

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                          Toppen
                          Det var den bästa utställning med inredda fiskakvarier jag överhuvudtaget har sett och då tänker jag inte bara på bästa i Sverige, utan överhuvudtaget.

Stort tack till Malmö Akvarieförening med hjälp av Nordiska Diskussällskapet som arrangerade denna fantastiska utställning.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                            De lite större öringliknande firrarna i strömakvariet är någon art Zacco, har inte hela namnet i huvudet nu.
                            Zacco platypus

Dom är grymma
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 November 2011, 22:16.

Kommentar

• kaj.p
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2294

Nu var man hemma igen efter att varit Malmöbo i 8 dagar. Trotts overhör mycket jobb tycker jag allt från fysiskt arbete till samarbete fungerat helt smärtfritt. Helt kanon och att vi sedan började riva allt kl 16.00 och lokalen var i princip tom kl 21 Imponerande.
                              Senast redigerad av Ola Svensson; 08 November 2011, 13:50.
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

Kommentar

• pewe
                                Användare
                                • October 2002
                                • 62

Vill passa på att tacka MAf som på ett excellent sätt genomförde den här utställningen, jag hörde många besökar säga hur bra de tyckte det var. Måste kännas skönt efter allt arbete man lagt ner.

En fråga: fins det någon som tog några bilder från utställningen? Letar speciellt efter utställningens snyggaste kar, i mitt tycke: ett långsmalt bergsbäcksakvarium med Danios, akvariet var endast 90 cm lång men var fantastiskt fint inrett. Det stod direkt till höger när man kom in. Har någon en bild på detta?

Kommentar

Arbetssätt...