Några till. Akvariet på sista bilden fastnade jag framför. Hadde velat ha det hemma. det var ca: 2.5m men bara ca: 15cm Brett och högt..
Akvarieutställning + Diskuschampionat + Aquascapetävling Malmö 2011
Kollaps
X
-
-
-
-
Och dom sista bilderna. Riktigt trevliga fiskar på 2,3e bildern. Vetnamesiska.. Någon som vet vad dom heter på latin?Kommentar
-
Enda bilden jag tog från arrangemanget hehe
(verkar inte kunna lägga in bilder direkt i forat längre/för tillfället)Kommentar
-
De lite större öringliknande firrarna i strömakvariet är någon art Zacco, har inte hela namnet i huvudet nu. Kejsargobyna (som spelade så ruggigt grant) var också en höjdare!! Utställningens coolaste djur gick dock i ett saltvattensnano: en spindelkrabba. Hade aldrig sett en sådan förut, hur cool som helst!!Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Det stämmer den var faktiskt riktigt cool den krabban, undrade lite om den var köpt eller om den kom med stenen?Kommentar
-
Jag fastna också för de vietnamesiska firrarna, den enda infon jag såg om karet var om sevelliorna, Mitt absoluta favoritkar var för övrigt karet med gobisarna med en stor "rot" i mitten. Gobihannen där i som försökte imponera på honan var riktigt fin, aldrig sett den fisken förr irl. För övrigt ett mycket trevligt arrangemang! Välarrangerat med fina akvarier, och intressanta föredrag. Bra jobbat arrangörer!
Enda bilden jag tog från arrangemanget hehe
(verkar inte kunna lägga in bilder direkt i forat längre/för tillfället)
Mysig utställning även om det var aningen tunt för oss som är lagda åt östafrika hållet...
Dock var litobathes hannarna riktigt snygga!Senast redigerad av albinfiskare; 06 November 2011, 19:12.Kommentar
-
På dom bilder jag har sett känns denna tillställning ut att vara bland dom bästa i detta land
Toppenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Jag tyckte det var toppen, t.o.m min 7åriga dotter ville stanna extra länge, annars brukar det räcka med ett varv runt för barnen.
Och till de som inte var nöjda - gör om och och gör det bättreKommentar
-
Stort tack till Malmö Akvarieförening med hjälp av Nordiska Diskussällskapet som arrangerade denna fantastiska utställning.Kommentar
-
-
Nu var man hemma igen efter att varit Malmöbo i 8 dagar. Trotts overhör mycket jobb tycker jag allt från fysiskt arbete till samarbete fungerat helt smärtfritt. Helt kanon och att vi sedan började riva allt kl 16.00 och lokalen var i princip tom kl 21 Imponerande.Senast redigerad av Ola Svensson; 08 November 2011, 13:50.Kommentar
-
Vill passa på att tacka MAf som på ett excellent sätt genomförde den här utställningen, jag hörde många besökar säga hur bra de tyckte det var. Måste kännas skönt efter allt arbete man lagt ner.
En fråga: fins det någon som tog några bilder från utställningen? Letar speciellt efter utställningens snyggaste kar, i mitt tycke: ett långsmalt bergsbäcksakvarium med Danios, akvariet var endast 90 cm lång men var fantastiskt fint inrett. Det stod direkt till höger när man kom in. Har någon en bild på detta?Kommentar
Kommentar