Akvarieutställning + Diskuschampionat + Aquascapetävling Malmö 2011

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 3111

Ursprungligen postat av Pelvicachromis
    Plattan kommer heta LULU och är givetvis med de i mina öron stora giganterna METALLICA.

Nille
    ja den var ju bra...............

vad fan skulle de ha med det där fyllot att sjunga för går ju inte att lyssna på skiten ens
    Mvh
    Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Pelvicachromis
      Användare
      • February 2006
      • 115

Ursprungligen postat av cichlids4fun
      ja den var ju bra...............

vad fan skulle de ha med det där fyllot att sjunga för går ju inte att lyssna på skiten ens
      Har inte hört ännu utan sparar mig till skivsläppet på måndag,men har dock läst en del recensioner och de har verkligen inte varit några lovord.

Dock måste ju denna platta stå jämte de andra i skåpet,och precis som de två senaste plattorna så kräver väl kanske denna att man ska lyssna ett tiotal gånger på den innan man börjar mjukna och hänga med i deras tänk.

Tveksamt är ju dock om man hinner lyssna tio ggr nu den närmaste veckan,eftersom vi kommer börja bygga utställningen nu på måndag.

Nille

Kommentar

• Pelvicachromis
        Användare
        • February 2006
        • 115

Det kommer finnas massor att titta på under utställningen.

Den kommer att bestå av ca 60 traditionella akvarier,knappt 40 nanobaljor,ca 90 diskuskar samt ytterligare en diskusställning med ett tiotal kar.

Detta gör ett totalt antal på ca [B]200[B]baljor,utöver detta kommer det även att byggas upp en vacker orkidemonter.

På utställningen kommer man även kunna köpa lotter och ha chansen att vinna fina akvaristiska vinster,samt köpa Kjell Fohrmans bok"Nanoakvarier" till specialpris.

Är man kräldjursintresserad kan man dessutom passa på att slå flera flugor i en smäll genom att besöka Tropikmässan(på slagthuset under lördagen) samt Terrariet som ligger i Folkets Park precis som själva akvarieutställningen.
        Endast på det första av dessa tre ställen man besöker betalar man fullt pris,man får sedan rabatt på ställe nr. två och tre.

Nille

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

Ursprungligen postat av Pelvicachromis
          Har inte hört ännu utan sparar mig till skivsläppet på måndag,men har dock läst en del recensioner och de har verkligen inte varit några lovord.

Dock måste ju denna platta stå jämte de andra i skåpet,och precis som de två senaste plattorna så kräver väl kanske denna att man ska lyssna ett tiotal gånger på den innan man börjar mjukna och hänga med i deras tänk.

Tveksamt är ju dock om man hinner lyssna tio ggr nu den närmaste veckan,eftersom vi kommer börja bygga utställningen nu på måndag.

Nille

nä denna kommer jag aldrig mer att lyssna på om man inte kan tona bort gubben, liksom de 2 senaste är inte min grej, tacka vet jag 80tals metallica kill em all ride the lightning och master of puppets
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Pelvicachromis
            Användare
            • February 2006
            • 115

Ursprungligen postat av cichlids4fun
            nä denna kommer jag aldrig mer att lyssna på om man inte kan tona bort gubben, liksom de 2 senaste är inte min grej, tacka vet jag 80tals metallica kill em all ride the lightning och master of puppets
            Kan tyvärr bara instämma och hålla med,tycker väl tyvärr att de de senast 14 åren i princip inte gjort någon riktigt bra låt.

Dock vill jag sträcka migoch tycka att allt från the beginning fram till black album är ruskigt bra,av denna anledning har detta band varit nummer ett för mig i 25 år.

Nille

Kommentar

• kaj.p
              Användare
              • April 2002
              • 2294

Nu är många av oss arrangörer på plats och då faller internet, så nu är det stängt för o betala för middagen o föredragen via internet. NU gäller betalning på plats. Kom i tid säger jag bara.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

Kommentar

• Pelvicachromis
                Användare
                • February 2006
                • 115

Uppbyggnaden löper på.

Välkomna i helgen

Nille

Kommentar

• daniel_i_malmö
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1338

Hej

I går kom många av karen på plats. Många var riktigt vackra och häftiga. Ett av nano-karen stack ut rejält. Det liknar inget jag sett!

Här finns bilder från uppbyggnaden:

Vill också påminna om att ni gärna får gå in på Facebook och klicka i att ni kommer att delta i arrangemanget. Det hjälper oss att sprida info om utställningen. Tack!

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

Klicka gärna att ni kommer där, och sprid det gärna till era vänner genom att klicka på 'Dela' under rubriken, eller bjud in vänner med knappen i vänsterspalten.
                  Senast redigerad av daniel_i_malmö; 02 November 2011, 08:37.
                  Tjugofem år med ciklider.
                  http://www.malmoakvarieforening.se
                  Centralamerika 2006
                  Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• chas
                    Användare
                    • August 2009
                    • 304

Daniel. Jag tänkte komma ner o hjälpa o bära o så idag. När finns folk där?
                    http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• daniel_i_malmö
                      Användare
                      • April 2002
                      • 1338

Ursprungligen postat av chas
                      Daniel. Jag tänkte komma ner o hjälpa o bära o så idag. När finns folk där?
                      Jag och några till var där redan vid nio i morse. Sedan lär det finnas folk långt in på natten.
                      Tjugofem år med ciklider.
                      http://www.malmoakvarieforening.se
                      Centralamerika 2006
                      Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Pelvicachromis
                        Användare
                        • February 2006
                        • 115

De flesta karen är nu på plats.

Många kar är riktigt bra redan nu.

De sista karen anländer i morgon,och ska också då vara färdiga.

Välkoma

Nille

Kommentar

• kaj.p
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2294

Alltså detta blir så bra, Allt är bättre än förra gången, Så passa på o ta er ner, fick igår mail från en kille i athen som flyger upp lördag o hem söndag.
                          Så avstånd ...............
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

Kommentar

• olof
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1823

Jag kan bara hålla med Kaj om att detta blir mycket, mycket bra. Man kan verkligen tala om en utställning med alla typer av akvarier. Det blir akvarier på längden, på höjden och på bredden och alla akvarister kommer garanterat att lämna utställningen fulla av intryck och ny inspiration.

Detta är förstås ett måste för alla akvarieintresserade men glöm inte att tipsa även icke akvarieintresserade om arrangemanget. Det är ett mycket trevligt och prisvärt utflykts mål för alla barnfamiljer och andra med intresse för djur, natur, hobby, växter, design, heminredning, lotterier, fika, etc.

Glöm inte heller att hjälpa till att sprida informationen på facebook:

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

mvh

Olof
                            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• Pelvicachromis
                              Användare
                              • February 2006
                              • 115

Det mesta är nu på plats ,dock är där ett gäng folk som kommer fortsätta finputsa på sina saker nu under natten.

Klockan tio slår vi upp portarna.

Välkomna

Nille

Kommentar

• PatrikMalmo
                                Användare
                                • May 2005
                                • 4642

Yay, vi kom med på Nyhetsmorgon i TV4!! Alf Perssons bilder - en av få gånger det visats diskus, killis och Zacco på nyheterna, i samma inslag!!
                                Senast redigerad av PatrikMalmo; 04 November 2011, 08:31.
                                Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...