If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det har Du förstås helt rätt i. Bara läsarna/köparna kan påverka vad tidningarna skriver om. Att någon annan instans gjorde det vill vi ju inte heller ha.
Är du säker på det? Idag är det ju faktiskt tidningarna som bestämmer vad som är viktigt och relevant för läsarna/köparna som du uttrycker det. Och det är minsann inte miljöfrågor eller djupdykningar i politiska härder för att klargöra begrepp.
Näe, det är melodifestival, unika väderfenomen som 5cm snö på ett helt dygn , fördummande skit helt enkelt.
Jupp håller med Jari, vi är helt i händerna på media. En nyckfull redaktör bestämmer innehållet inte läsaren. Dessutom är våra makthavare livrädda för tredje makten. Nu när vi dessutom gått ännulängre med personval, så är det ännu mera viktigt att ligga bra till hos reportrarna så att man får en "snäll" mediaspegling o därigenom framhäva sin person för att få så många röster som möjligt.
Grymmebilder Göran på granna djur.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
Är du säker på det? Idag är det ju faktiskt tidningarna som bestämmer vad som är viktigt och relevant för läsarna/köparna som du uttrycker det. Och det är minsann inte miljöfrågor eller djupdykningar i politiska härder för att klargöra begrepp.
Näe, det är melodifestival, unika väderfenomen som 5cm snö på ett helt dygn , fördummande skit helt enkelt.
Mvh Jari
Säker är jag sällan (kanske inte tillräckligt sällan, dock).
Men min uppfattning om detta är definitivt att tidningarna skriver det läsarna/köparna vill ha, eller möjligen det de tror dessa vill ha. Därför skrivs det så mycket dumt.
Eller, tja, visst kan det väl också finnas tidningar nånstans som skriver oberoende av om folk köper dem eller inte. Lite som Izvestija då, kanske.
Säker är jag sällan (kanske inte tillräckligt sällan, dock).
Men min uppfattning om detta är definitivt att tidningarna skriver det läsarna/köparna vill ha, eller möjligen det de tror dessa vill ha. Därför skrivs det så mycket dumt.
Eller, tja, visst kan det väl också finnas tidningar nånstans som skriver oberoende av om folk köper dem eller inte. Lite som Izvestija då, kanske.
Under kärnkraftsomröstningen i Sverige hade SvD 9 kärnkraftsvänliga artiklar per varje som var mot kärnkraft. I DN var förhållandet 4 för per varje mot. Detta var ett krav från tidningarnas ledningar. Under EU-omröstningen såg det likadant ut. Den gången var det inget krav men åtminstone DN försvarade det med att de inte kunde bestämma vad deras reportrar skrev och att även reportrar har åsikter. Undrar om de ägnade sig åt opinionsbildning på nyhetsolats eller "skriver det läsarna/köparna vill ha". Jag vet inte!
Tillbaka till vargarna. Snygga bilder Göran. Är det Kålmården? Nordens Ark tror jag inte släpper in folk till vargarna. De ser lite opålitliga ut tycker jag, vargarna på Nordens Ark. (Edit: Jag klarar ju inte av att läsa innantill. Det står ju Kålmården!)
Kommentar