Vargjakt 2011
Kollaps
X
-
-
Vargjakten skedde nästan inne i Örebro stad, en spännande liten jakthistoria.
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag vill springa broloppet - men jag vill inte bli överkörd, vi skjuter alla bilister!!
Ungefär så dumt är ditt resonemangÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Nä du lyssnar väl hellre på vår miljöminister Andreas Carlgren, han om nån borde väl veta hur man bedriver skyddsjakt på varg sittandes i sin villa på Lidingö sörplandes på ett gott årgångsvin...Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nu börjar det väl spåra ur ordentligt... Ska man börja skjuta folk nu oxå?!?!?!
Det är en jävla skillnad på att skjuta djur och människor, men så långt verkar jepparna som förespråkar varg vilja gå...i alla fall en del av dom.Kommentar
-
Var vänlig och definiera skillnaden mellan ett djur och en människa.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Detta är definitionen: Människor använder eld och tillverkar redskap som de bär med sig för framtida behov. Detta gör inte djur (på senare tid har man tvingas lägga till det där med att redskapen ska användas för framtida behov - annars blir t ex. schimpanser och vissa kråkfåglar människor och det går ju inte...) - Detta är alltså inte en biologisk definition utan en... definition.
Nu får ni lugna ner er lite dessutom. Alla sidor får lov att läsa vad de andra skriver samt försöka förstå vad det är som den personen vill åt. Sluta märka ord och hugga på enskildheter i liknelser.Senast redigerad av Ola Svensson; 21 January 2011, 14:25.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Oooops! Man förstår verkligen att vi har problem här i världen när man inte klart kan särskilja djur från människor.
//KajKommentar
-
OT: fast jag tycker den diskussionen är intressant. Skillnaden mellan djur och människa är lite konstigt ställd. Snarare en art jämfört med en annan art. Människan är väl ändå ett djur? Resten är subjektiva värderingar och kapabilitetsjämförelser som har flytande gränser. Mest av allt en skillnad som stödjer sig på att vi känner oss som en grupp med våra artlikar och som sedan stöds i olika livåskådningar och inte minst i de flesta religioner som tydligt skiljer mellan djur och just människa.Senast redigerad av DaRe; 21 January 2011, 14:52.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det är mycket enkelt egentligen. Djur används på två sätt, som en biologisk term och då är människan ett djur. Sedan används djur helt enkelt som en term för "inte människa" sedan urminnes tider och varför det ska envisas med den här definitionen med eld och redskap förstår inte jag. Det räcker ju med att säga att de andra djuren inte är människor!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar