Vargjakt 2011
Kollaps
X
-
-
Det ska väl ändå vara helt upp till försäkringsbolagen. Eller menar du att bolagen ska förbjudas att betala ut försäkringar för hundar släppta där det är känt att det finns varg?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Dålig jämförelse. Jägarna ser till att stödutfordra viltet, vilket leder till onormalt stora populationer och när då jakten drar igång är det många jägare ute samtidigt, vilket leder till massförflyttningar av viltet. Det är då risken för viltolyckor ökar. En större vargstam leder till mindre viltpopulationer, vilket i sin tur leder till färre bilolyckor. Men, stora delar av jägarkåren inte vill dela med sig att viltköttet till vargen.Kommentar
-
Anledningen till att vargen ses som ett problem av svenska jägare är troligtvis pga av att jägarna har ett industrialiserat synsätt på jakten, det måste ge avkastning varje gång även om det i verkligheten inte alltid gör det. Stödutfodringen är ett typiskt tecken på industritänk. Med det synsättet kommer jakten till slut att bli en industri och inte en hobby och blir det så, kan vi lugnt räkna med förstörda habitat och en rejält minskad biologisk mångfald. Vi är redan på väg dit.Kommentar
-
Är själv jägare men tycker att vargjakten är rent ut sagt åt helvete.
Håller med Jan Guillou, man skjuter inte utrotningshotade djur...
Läs:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...icle8417393.abKommentar
-
Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
http://www.aftonbladet.se/debatt/article8436105.ab
...sen är det en massa jägare som går i svarsmål att döma av kommentarerna.Kommentar
-
-
Det som inte passar oss utrotar vi bara FY FAN!
Vargen har funnits här betydligt längre än oss och borde få vara en viktig och betydelsefull del av vår fauna.Kommentar
-
Skjuter man alla Sveriges vargar, räddar man livet på c:a 23 jakthundarKommentar
-
Varför man ska jaga varg? Hm!!!!!!!! Det frågar du mig som nyligen har tagit ställning mot vargjakten, varför?
Men okej då, vad som skulle få mig att jaga varg:
Om vargstammen uppnår ett antal som räknas som nog många för att inte längre höra till de utrotningshotade djuren i norden. I så fall skulle jag jaga varg, om jag behöver vargpäls, vargtänder eller något annat spännande från djuret.
Eller om antalet vargar gör så att övrigt jaktbart vilt blir lika med noll.
Kanske har jag glömt något.Kommentar
-
Kommentar
-
Så du menar att det är upp till människan att leka gud och bestämma bara vad vi vill ha och inte ha, blir så trött...
Det som inte passar oss utrotar vi bara FY FAN!
Vargen har funnits här betydligt längre än oss och borde få vara en viktig och betydelsefull del av vår fauna.Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar