Vargjakt 2011
Kollaps
X
-
-
Ledsen, men att man vid jaktperioder driver vilt bort från deras bosättningar och därmed ut mot vägarna bidrar nog till en hel del viltolyckor istället. Så din själ har nog lite mer perspektiv att fundera på.Kommentar
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Genom att göra djuren otrygga i sin hemmiljö. Det är inga korkade varelser vi pratar om här, de vet vem och vad de ska undvika och flyr från de områden där hotet är under jaktperioden.
Det skulle få motsatt effekt om de sköts från vägar och bebyggelse men tack och lov har vi bara rådjur vid husväggen och inte felskjutande jägare (som det nämnts) strykandes runt husväggarna.Kommentar
-
Kommentar
-
Genom att göra djuren otrygga i sin hemmiljö. Det är inga korkade varelser vi pratar om här, de vet vem och vad de ska undvika och flyr från de områden där hotet är under jaktperioden.
Det skulle få motsatt effekt om de sköts från vägar och bebyggelse men tack och lov har vi bara rådjur vid husväggen och inte felskjutande jägare (som det nämnts) strykandes runt husväggarna.
Vargarna jagar året runt och har inga jaktperioder.Kommentar
-
Jag kan bara tala för mig men vargen är en naturlig del av Sveriges flora (även om människan hade bort den ett tag) och är ett utmärk sätt att låta mängden vilt självreglera sig, utan människans inverkan. De tidigare problemen med för mycket vilt berodde inte på avsaknad av mänskliga jägare, utan var et resultat av en för svag rovdjursstam.
Vargen har likt många andra djur varit ett offer för människors vidskepelse och rädslan somt hatet mot vargen kan ofta ställas direkt bredvid fenomen så som häxjakten. Sagor spred skräck om vargen som sedan blev ökänd som en av djävulens utsände.Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Var står du egentligen i frågan?
Säga vad man vill om snartens åsikter, men det är en rakryggad man som står för sina åsikter.
Som han framför tydligt.
Var du står det blir jag inte klok på.
Du kör med mycket ironiseringar, vilket jag tror man skall undvika i ett sånt här pass känsligt ämne, det misstolkas lätt.
Sen så fort det bränner till så verkar du vända kappan åt andra hållet.
Vad är din åsikt, vad tycker du om jakt på varg?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Var står du egentligen i frågan?
Säga vad man vill om snartens åsikter, men det är en rakryggad man som står för sina åsikter.
Som han framför tydligt.
Var du står det blir jag inte klok på.
Du kör med mycket ironiseringar, vilket jag tror man skall undvika i ett sånt här pass känsligt ämne, det misstolkas lätt.
Sen så fort det bränner till så verkar du vända kappan åt andra hållet.
Vad är din åsikt, vad tycker du om jakt på varg?
Eller läs åtminstone på innan du gör det.
Vissa frågor är inte så enkla som många verkar vilja göra det till, tror inte det har med rakrygghet att göra.
Klart jag ironiserar när vissa snackar skit om hela jägarkåren och försöker utmåla alla jägare som blodtörstiga bestar, numera med dollargrin som ska försöka industrialisera jakten? Mycket ska man höra......
Hoppas det räcker som svar.Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kalla mig gärna velig eller vad du vill. Men inte att jag inte är rakryggad.
Eller läs åtminstone på innan du gör det.
Vissa frågor är inte så enkla som många verkar vilja göra det till, tror inte det har med rakrygghet att göra.
Klart jag ironiserar när vissa snackar skit om hela jägarkåren och försöker utmåla alla jägare som blodtörstiga bestar, numera med dollargrin som ska försöka industrialisera jakten? Mycket ska man höra......
Hoppas det räcker som svar."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar