Räkmix?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Donkiwin
    Användare
    • November 2008
    • 95

    #16
    Ursprungligen postat av Norrland
    Ser inget fel har. Marknaden dynamik styr vad kapitalisten kan sälja och köpa.
    Om du vill köpa eller sälja dålig räk mix är upp till dig.

    Du vill väl inte att Mona Sthalin ska bästamma vad du anser är bra eller dålig räkmix? Backat med harliga rubriker från DN
    Håller med här. Dessutom tvivlar jag på att "kommersiella räkmixar" enbart innehåller extremt röda räkor. Förekommer nog en hel del konstiga blandningar där oxå.

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #17
      Ursprungligen postat av tege


      Du är ett levande exempel på varför det är så bra att göra maten själv till fiskarna.
      När du kan tjäna pengar då vaknar den lila kapitalisten inom dig och du kränger vad skit som helst bara för att tjäna pengar.
      Lugn nu Tomas, och ta ett djupt andetag, alla räkor jag köpte var inte omfrysta eller gula, men vissa var det.
      Men den fiskmaten jag sålde till affären, den innehöll självklart röda räkor.
      Den risken ville jag inte ta, att det skulle vara något som någon kunde anmärka med min räkmix.
      Men däremot till mina egna fiskar så fick dom ibland räkor av skiftande kvalitet. Och det var inga problem med maten.Janne

      Kommentar

      • tege
        Användare
        • February 2005
        • 2753

        #18
        Ursprungligen postat av malawijanne
        Lugn nu Tomas, och ta ett djupt andetag, alla räkor jag köpte var inte omfrysta eller gula, men vissa var det.
        Men den fiskmaten jag sålde till affären, den innehöll självklart röda räkor.
        Den risken ville jag inte ta, att det skulle vara något som någon kunde anmärka med min räkmix.
        Men däremot till mina egna fiskar så fick dom ibland räkor av skiftande kvalitet. Och det var inga problem med maten.Janne
        Puh vilken tur! tänk om det hade varit du som gjort att en del tycker världens bästa räkmix är skit.
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          #19
          Ursprungligen postat av tege
          Puh vilken tur! tänk om det hade varit du som gjort att en del tycker världens bästa räkmix är skit.
          Hahahah! ja, jisses!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          Arbetssätt...