Bakgrund av jyskmadrass :P
Kollaps
X
-
-
Ja nu har jag sovit på madrass för sista gången.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Första gången jag hörde Sune hålla föredrag om hur man bygger en bakgrund var för 30 år sedan och då handlade det om frigolitbakgrunder.
Jag kan mycket väl tänka mig att det idag finns olika specialmadrasser som går att använda men de måste då vara godkända för ändamålet.
Men det gick vare sig då eller nu att köpa en vanlig bäddmadrass och att använda den som filter eller bakgrund.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 20 December 2010, 22:02.Kommentar
-
Förra året på stämman berättade ju Sune om hur han gjorde en bakgrund av en madrass han hittade på vinden och som han skulle slänga, men gjorde en bakgrund av den istället.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Hur kan man man veta om en madrass innehåller cellulosa eller inte?
Nyp av en bit och tänd på - brinner det med en låga så innehåller den cellulosa. Smälter det bara ner utan låga så innehåller det inte cellulosa.
Dagens bäddmadrasser måste också innehålla flamskyddsmedel för att inte fatta eld så lätt. Flamskyddsmedel är ett dödligt gift i akvarium. På en del mässor jag varit på i Tyskland så har det varit krav på att t.ex. tygstycken i montern skall var flamskyddat. Vi har då sprayat tyget med flamskyddsmedel men då varit väldigt noga med att täcka akvarierna så att inget kommer ner där.
Förr användes freon i jäsningsprocessen för madrasser - men detta är sedan länge förbjudet.Kommentar
-
Här finns artikeln om Sunes bakgrundsbygge som han visade och pratade om på Ciklidstämman 2009mvh Wilhelm
-
Hej.
Vattenglas kan det vara något,gör betong vattentätt och ger ett brandskydd på papper och tyg.
mvh MatsKommentar
Kommentar