Channa bilder
Kollaps
X
-
-
channa gachuaCA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
-
Kommentar
-
_________
Några nya bilder från ikväll på channa pulchra som jag fick lek på i maj eller när det nu var. Ynglen växer inte lika vansinningt snabbt nu som tidigare men de mår fortfarande prima och föräldrarna sköter sig utan att glufsa i sig dem. Hur härliga som helst.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Tackar tackar jo småttingarna är snart riktiga fiskar
Jag lekte med kameran igår i marulioideskaret, här är några bilder jag tyckte blev intressanta på ett eller annat sätt. Blixtljuset som skiner genom gluggen i växttaket gav ett spännande resultatFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Härligt skön stämning i de bilderna.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Detta är en mycket ovanlig Channa, sp white fin. Vad jag vet finns bara 7st exemplar i Sverige och dom har jag Dom är inte vuxna ännu men växer så det knakar.Kommentar
-
Kommentar
-
Tyvärr är det väl så att jag har tröttnat & håller på att avveckla channorna.
Channahobbyn är alldeles för liten i Sverige och jag känner mig ganska ensam om att göra ett riktigt försök att odla dom. Dom channorna jag har kvar är till salu.Kommentar
-
Nej. Det var verkligen tråkigt. Fast jag förstår dig också, har lite samma sak här med tanga, ingen köper, så det är ingen idé att odla. Men jag låter några yngel växa upp, för att ha återväxt för mig själv.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Med rätt kontakter är det inga problem att vare sig sälja channor eller tangayika. Kan jag dra upp tusentals Victoria i Sverige och sälja dem i Europa och Amerika. Borde det inte vara några större problem att sälja vare sig Tangayika eller Channa, men det gäller ju att sälja dem till priser som marknaden är beredd att betala.Kommentar
Kommentar