If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Aurantin är alltid härlig att se. Tokigt snygga firrar!
Bild 4 kan jag inte släppa, spottar fisken grus?? eller är det mat av något slag? Rolig bild iaf
Bra tråd som jag har missat Tycker om channorna och Fengäddorna, fast nu har jag bara en channa, en Auranti, en rätt grinig gammal bitch (har fler fenisar :p)
Aurantin är alltid härlig att se. Tokigt snygga firrar!
Bild 4 kan jag inte släppa, spottar fisken grus?? eller är det mat av något slag? Rolig bild iaf
Han spottar sand, han håller på att gräva under en del rötter där han håller till.
Aurantin är grävare av stora mått.
Han spottar sand, han håller på att gräva under en del rötter där han håller till.
Aurantin är grävare av stora mått.
Åhå! Inte visste jag att channor gräver De är verkligen lika ciklider på så många sätt. Bildar par, revirhävdande, tar hand om ynglen, och tom gräver. Sjukt att det ska ta så många år innan man törs testa dem. Minns att jag läste om en ormhuvudsfisk av okänd art i en gammal akvariebok då jag var liten där fisken målades ut som ett riktigt monster. Kan ha varit IPCs stora akvariebok, om jag minns namnet rätt. Synd bara att de är så knepiga att blanda med annat. (Har dock inte testat men går efter generella rekommendationer att ha artkar)
Den var fin, har för mig det är en svartvatten channa. Har du fler av den?
Dom blir i samma size som aurantin.
Jupp de är ju inte världens färggladaste fiskar precis, men jag gillar dem, bruna mönstrade fiskar utstrålar en lurighet som jag är knepigt svag för Det går tre stycken småttingar hos mig.
Har en sån som hamnat i CA-karet, kallar den för chefen då den tills nu bestämt i karet
Tufft! Så de kan fungera med ciklider trots allt. Jag har funderat på fösa ihop fiskarna men har inte tordas, ciklider är lätta att fixa igen om det går snett men ormhuvven kan vara lite knepigt beroende på art och årstid. Men nu blir jag ju nyfiken. Hur stor är din marulioides och vad är det för ciklider du har och hur stora?
Kommentar