Lite lektendenser på mina Channa sp assam/lal cheng
Channa bilder
Kollaps
X
-
-
-
-
-
Kul med lite nya bilder, det var ett tag sedan. Har ni satt upp ett artrergister på MFK för dessa? Du har ju riktigt bra artfoton och för den intresserade vore det väl toppen att se igenom alla samlat.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
Intresset för Channor är inte så stort på detta forumet så jag har lagt lite mer tid på ett Engelskt forum. Inget artregister ännu men jag har hört att det jobbas på det i kulisserna och dom får gärna använda mina bilderKommentar
-
-
-
-
Hej FINN, vad skulle du rekommendera för channa till en nybörjare inom det här området, storleken på kar kvittar? Helst en tropisk art som blir en bit över 20 cm, men det går lika bra med en av dom mindre arternaKommentar
-
Fantastiske bilder.Du må skrive en artikkel i ciklidbladet om channaer,synes de er utrolig flotte og intressante.Kunne godt tenkt meg og hatt noen,men har nettop kjøpt meg ett gjeng Hoplarcus Psittacus.Skal holde utkikk i diverse buttikker etter channaer ,så kanskje jeg finner plass til dem i ett eget akvarium.Fin tråd,bare pøs på med bilder og opplysninger.janKommentar
-
Kommentar
-
Hej, ska du ha en tropisk Channa som blir över 20cm så är nog Punctatan en bra kandidat, den blir runt 30cm. Sen har du Pleurophthalma som blir ca:40cm och är en mer frisimmande Channa. Det finns några till så som Micron,Marulia & Marulioides men dom blir väldigt stora (65-120cm) och växer ur dom flesta kar (inget jag rekomenderar) Du har också dom som blir upp till 20cm och det är Gachua/Limbata. Dom här brukar även vara hyfsat lätta och få till lek om man är intresserad av det. Sen har du dom små Orientalis som blir runt 15cm och dom kan man ha i ganska små kar (100lit för ett par) Ser att du inte bor allt för långt bort, blir du sugen får du komma och tittaKommentar
Kommentar