Jasså! Så det fanns en Channatråd här!? Det visste jag inte Jag är ägare av en fin Parachanna africana. Snart om nån månad blir det att införskaffa sig fengäddor och något mer i monsterväg
Channa bilder
Kollaps
X
-
-
-
En kul länk.En Fransk sida under uppbyggnad.Gissa vems bilder som används. http://xrank.free.fr/Kommentar
-
Läckert en hel sida på franska med dina bilder. Talar du franska? Eller lånar du bara ut bilderna?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
Den var mycket grann.Det ska bli kul att se hur min lille utvecklar sig.Min större ser ju ut som den gör.Kommentar
-
FI startade tråden nedan tidigare, finns en hel del bra info där plus många najs bilder. I länken nedan kommer man till de tre bilder jag bidrog med på mina fd C. gachua (finns längst ned på sidan). Alla tre bilderna är på hannen, den första en helhetsbild, den andra på munruvning och den tredje på "grumpy" med kids. Var inte akvarieglaset i vägen hade han bitit mig... *s*
Jag har en envist hoppande ormhuvudsfisk (Channa ornatipinnis) i ett kar med en 20cm hög överbyggnad med hål för en överhängande MH-lampa. I början hoppade den ett par gånger rakt upp i lampan, som hänger 35cm ovanför karet, med en smäll så rampen svajade långt efteråt. Med bränd nos som följd... MH-lampor är varma. Så då la
Hilsen,
/PSenast redigerad av PatrikMalmo; 07 January 2011, 09:24.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Såg en diskussion i ett annat forum om sällskap till Channor och det vore rätt intressant att prova med någon gymnogeophagus. Balzani exempelvis.
Någon som provat en sådan kombo?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jahopp då kastade min lilla micropeltes in handuken helt plötsligt. Den har iofs alltid sett ovanligt tunn ut men den har varit pigg vid matningen och i övrigt fungerat alldeles ypperligt med bl.a. en liten oscar. Igår såg den lite vinglig ut, den råffade åt sig massor av lax och fick rejäl kula på magen så jag tänkte det var därför. Idag var den död.
Jag flyttade två Polypterus ansorgii till samma kar för ett par dagar som hade hunnit börja käka på den innan jag nu upptäckte olyckan, men jag tror inte det var de som hade ihjäl den. Det var nog något annat. Värmen kanske? Trist i alla fall, även om det kanske inte var en fisk jag hade kunnat ha någon längre tid. Det var en rolig fisk. Oväntat pigg, matglad och minst sagt vaken blick. Ett eget större kar för micropeltes hade nog varit något för mig.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
FI startade tråden nedan tidigare, finns en hel del bra info där plus många najs bilder. I länken nedan kommer man till de tre bilder jag bidrog med på mina fd C. gachua (finns längst ned på sidan). Alla tre bilderna är på hannen, den första en helhetsbild, den andra på munruvning och den tredje på "grumpy" med kids. Var inte akvarieglaset i vägen hade han bitit mig... *s*
Jag har en envist hoppande ormhuvudsfisk (Channa ornatipinnis) i ett kar med en 20cm hög överbyggnad med hål för en överhängande MH-lampa. I början hoppade den ett par gånger rakt upp i lampan, som hänger 35cm ovanför karet, med en smäll så rampen svajade långt efteråt. Med bränd nos som följd... MH-lampor är varma. Så då la
Hilsen,
/PKommentar
-
Jahopp då kastade min lilla micropeltes in handuken helt plötsligt. Den har iofs alltid sett ovanligt tunn ut men den har varit pigg vid matningen och i övrigt fungerat alldeles ypperligt med bl.a. en liten oscar. Igår såg den lite vinglig ut, den råffade åt sig massor av lax och fick rejäl kula på magen så jag tänkte det var därför. Idag var den död.
Jag flyttade två Polypterus ansorgii till samma kar för ett par dagar som hade hunnit börja käka på den innan jag nu upptäckte olyckan, men jag tror inte det var de som hade ihjäl den. Det var nog något annat. Värmen kanske? Trist i alla fall, även om det kanske inte var en fisk jag hade kunnat ha någon längre tid. Det var en rolig fisk. Oväntat pigg, matglad och minst sagt vaken blick. Ett eget större kar för micropeltes hade nog varit något för mig.Kommentar
-
Fengäddorna är kanske 15 cm, max. Hmm, svårt att avgöra om de kan ha gjort något. Brukar fengäddor vara olämpligt sällskap till channor?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Är dom lika stora brukar det inte vara några problem.Men som du vet så har det med olika sorter att göra.Vissa är agressivare en andra och så är det inviduellt också.Sen beror det på vad syftet är att hålla Channan.Är det för att odla Channan så är det artkar som gäller.Fengäddor kan jag inte så mycket om igentligen.Kommentar
-
Är dom lika stora brukar det inte vara några problem.Men som du vet så har det med olika sorter att göra.Vissa är agressivare en andra och så är det inviduellt också.Sen beror det på vad syftet är att hålla Channan.Är det för att odla Channan så är det artkar som gäller.Fengäddor kan jag inte så mycket om igentligen.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
Kommentar