Channa bilder
Kollaps
X
-
-
-
Även stora Channor äter insekter som små och att ge dom lite Zoophobas och daggmask så ska du se att tillväxten ökar ganska fort.Varje zooafär som säljer reptiler säljer också Zoophobas.Sportfiske butiker brukar ha mask.Lite Pangasius file' är också bra.En gång om dagen räcker men den ska ha en redig kula till mage.
Har hört bla pascal prata om att övermatning kan leda till infertila fiskar
fråga mig inte om länk då jag inte minns vart jag hittade det
Kan vara intressant att starta en disskussion då jag vet att du är väldigt kunnig inom området
Mvh borin@mfkKommentar
-
Du är inte orolig för övermatning, då dom flesta som håller channor förespråkar att mata sällan
Har hört bla pascal prata om att övermatning kan leda till infertila fiskar
fråga mig inte om länk då jag inte minns vart jag hittade det
Kan vara intressant att starta en disskussion då jag vet att du är väldigt kunnig inom området
Mvh borin@mfkSenast redigerad av FINN; 22 December 2010, 16:38.Kommentar
-
Jag får själv sätta några sp Assam på diet för dom har blivit lite väl runda nu.Obs det är vuxena fiskarKommentar
-
Fy vad snygga bleheri är!
Kanske ska man ha såna i 240-litrarn som snart står redo för ny fisk. hmm...Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Det är med channor som med andra fiskar om det nu är Malawi,Viktoria,ca mm att ska du ha upp fisk i storlek så matar man på ganska bra.Att mata Channa yngel en gång om dagen så dom blir runda om magen tar dom ingen skada av.Men när dom nått 'vuxen storlek' då har du alldeles rätt.Då är det matning 2-3dagar i veckan beroende på vilket foder man andvänder.Fetare foder,2dagar osv.Sen kan man lägga in en extra faste dag om man ser att Channan börjar se lite rund ut som vuxen.Men det är aldrig bra att yngel går utan mat 2-3 dagar i stöten om man har tänkt att få upp dom i bra storlek.Kommentar
-
Kommentar
-
Fördelen med channorna till 240t jämfört med diverse ciklider jag också är sugen på är att det går att ha channorna kvar där, i alla fall om jag väljer någon dvärgart. Cikliderna jag är sugen på måste jag flytta vidare.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
-
-
Kan man ha något annat tillsammans med bleheri eller bör man låta dem gå helt själva i karet?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Jag brukar ha en liten mal (Ancistrus)hos dom och är du inte ute efter att leka dom så går det bra med en mindre grupp småbotior som städ patrull.Dom fiskarna har klarat en temp sänkning på vintern mycket bra fast det inte är optimalt för dom.Större tetror & barber funkar bra om du kan hitta några som klarar det subtropiska klimatet.Men är du ute efter att få lek hade jag valt att bara ha malen.Kommentar
-
Kommentar