Jag har bara en pytteliten micropeltes just nu, knappast värd att posta bild på, men här är den ökände hoppande C. cf ornatipinnis som startade den andra channa-tråden (och även mitt ormhuvveintresse). Riktigt snygg channa-art. Den var väldigt stillsam dock, men jag vet inte om det berodde på mig eller om det var typiskt för arten.
Channa bilder
Kollaps
X
-
-
Vilka bilder, jag gillar det faktum att de är yngelvårdande och dessutom sjukt vackra fiskar.
de får ju ett lite dåligt rykte när hälften av alla youtube filmer handlar om när de mosar en levande mus eller annan fisk osv. Men ser man till fisken så är den riktigt intressant.
Mer bilder. fire & ice lät som sagt intressant.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hej
Det kan nog stämma. Jag köpte mina i Kungsbacka för snart ett år sedan (februari om jag inte minns helt fel). Ett riktigt fint par. Jag har dragit upp en kull på dem men de leker stup i kvarten.
/JockeKommentar
-
Ja du F1....den där ornatipinnis är svår att hitta i dag, är på jakt efter en grupp av den. sp fire & ice är det inte många som har,kan vara så illa att jag är ensam om den i Sverge.Köpte mig en grupp på sex individer men har bara två kvarKommentar
-
Det var en stor hane,jag drog upp ett par kullar av dom jag medKommentar
-
Vilka bilder, jag gillar det faktum att de är yngelvårdande och dessutom sjukt vackra fiskar.
de får ju ett lite dåligt rykte när hälften av alla youtube filmer handlar om när de mosar en levande mus eller annan fisk osv. Men ser man till fisken så är den riktigt intressant.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Utav dom 11 sorters Channor jag har räknas 10 av dom som dvärg channor (15-30cm)Alla av dom är insekts ätare men kan dom få tag i ett fisk yngel så givet tar dom det.Men dom har inte jakttekniken för att äta fisk.Jag har en i mellan storlek (Aurantin blir ca 45cm)och den äter mest insekter och räkor.Kommentar
-
Matar du med insekter?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Trevliga bilder Finn
Får väll bjuda på ett par hyffsat nytagna bilder på ett av mina lekpar, det blev ett par tusen yngel i år igen.
C.lucia
Kommentar
-
Trevliga bilder Finn
Får väll bjuda på ett par hyffsat nytagna bilder på ett av mina lekpar, det blev ett par tusen yngel i år igen.
C.lucia
http://i570.photobucket.com/albums/s...0/DSC_0085.jpgKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Hur stora kar behöver man till dvärgchannor? Ska de gå som par eller kan man ha dom i grupp?
Trevliga bilder och imponerande fiskar..Kommentar
Kommentar