CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
[QUOTE=Big_Sal;856517]Såg dessa på Jägerzoo i Malmö innan idag. mellan 7-12 cm ungefär. Vad säger experterna? Kan det bli något av dessa? Kanske rentav någon här från forumet som har dragit upp dem?
Det är jag som fött upp dem, bara att slå till. Har själv sparat tre par och ett, kanske två, av dem har redan lekt och de är riktigt fina i färgerna. De färgar inte ut så bra i butiken.Kommentar
-
[QUOTE=Lundensis;856532]Såg dessa på Jägerzoo i Malmö innan idag. mellan 7-12 cm ungefär. Vad säger experterna? Kan det bli något av dessa? Kanske rentav någon här från forumet som har dragit upp dem?
Det är jag som fött upp dem, bara att slå till. Har själv sparat tre par och ett, kanske två, av dem har redan lekt och de är riktigt fina i färgerna. De färgar inte ut så bra i butiken.
Låter Nice... Jag är egentligen mest inne på sa men ska villigt erkänna att jag satt o tittade på dem i 15 min... Får läsa på lite först så får vi se om jag kan erbjuda dem ett bra hem...Kommentar
-
-
-
-
Mollyn med den vackra ryggfenan vid 2:37 skulle kunna vara Poecilia gillii eller kanske Liberty Molly, Poecilia salvatoris.
EDIT: Och nu undrar jag vad 17 det är som växer på den sjunkna stocken vid 7:17. Ser ut som Caulerpa, men det är ju en saltvattensväxt.Senast redigerad av Mike_Noren; 27 November 2011, 23:48.Kommentar
-
Efter att ha spanat på nätet då är jag benägen att hålla med om att det inte är crassilabris då de sorteras in via sina blå läppar hos gemene man. Om det är korrekt vet jag dock ej.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag tror att de blåa läpparna är ett kännetäcken som är signifikativt för G.crassilabris.
I boken Centralamerikas ciklider av benny B. Larsen och F. Ingemann Hansen.
Kan man läsa följande Citat: "Gällock och läppar är blå."
De nämner även att grundfärgen på kroppen kan variera från mörkbrunt till rödorange.Kommentar
-
Kolla här för ett par bilder, jag har snackat med fotografen och dessa är säkra identifikationer:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kolla här för ett par bilder, jag har snackat med fotografen och dessa är säkra identifikationer:
http://akvariefotografen.dk/Geophagus.htmKommentar
-
-
såg förresten oxå att det var nån slags "libertymolly". Har själv salvatoris hemma. Den är ju jättelik gillii verkar det som... hur sjutton ser man skillnad på dem?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar