CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
En lång historia kort,
Jag har haft kontakt med en holländare som har ett holländskt forum, och han är kompis med en grossist som speciallicerat sig på att importera Vildfångade Malawi.. och dom 2 ordnar med importer från usa någon gång då och då, och nu blev det från Rapps, i våras var det från Don conkel bla.
Japp jag har bla. beställt 10st Thorichthys pasionis "Laguna Perdida"Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
En lång historia kort,
Jag har haft kontakt med en holländare som har ett holländskt forum, och han är kompis med en grossist som speciallicerat sig på att importera Vildfångade Malawi.. och dom 2 ordnar med importer från usa någon gång då och då, och nu blev det från Rapps, i våras var det från Don conkel bla.
Japp jag har bla. beställt 10st Thorichthys pasionis "Laguna Perdida"
Edit: glömde länken: http://www.cichlidae.com/article.php?id=148
Lycka till med dem!Kommentar
-
Kommentar
-
Det kan säkert finnas fler arter i området södra ca norra sa.
Vilken annan skulle det vara. Jag kan nog säkert säga att det inte är Pellegrini.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Lite olika lokala färgvarianter kanske?
Är det hannar på dina bilder?Kommentar
-
Bilderna som finns på nätet stämmer inte alltid överens med verkligheten, de bilder som visar fiskar som ej har blå läppar är sannolikt inte G.crassilabris.
Det finns flera lokala varianter av G.crassilabris men det som varierar är färgen och teckningen på kroppen.
David vad är det som gör dig säker på att det inte är G.pellegrini?Kommentar
-
Det är att de Pellegrini jag sett är större (växer snabbt till 20-30cm)mindre uttalad puckel och jämnare teckning med gul grundton över hela kroppen. Dessa har en knöligare profil "fläckigare" täckning.
Gudarna ska veta att jag inte kan svära på detta. Geografiskt ligger de ju väldigt nära och det finns säkert många färgvarianter i området.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jo det ska finnas en del varianter av G.pellegrini, men att artbestämma med hjälp av tillväxthastighet tycker jag låter osäkert. Sedan så kan pellegrini få en rejäl puckel http://www.seriouslyfish.com/profile...legrini&id=744
Är du helt säker på att dem du sett varit pellegrini det kanske var crassilabrisKommentar
-
Riktigt fina är dom iaf. vilen art det än är Ove. Hur många har du? fördelning?
Dessa här säljs ju som Pellegrini och dom liknar dina tycker jag men jag har aldrig fördjupat mig speciellt mycket i dessa 2 arter så jag kan inte svara på det.
CAKommentar
-
Riktigt fina är dom iaf. vilen art det än är Ove. Hur många har du? fördelning?
Dessa här säljs ju som Pellegrini och dom liknar dina tycker jag men jag har aldrig fördjupat min speciellt mycket i dessa 2 arter så jag kan inte svara på det.
http://www.unimati.biz/product.asp?product=4153
Ja bilden från Unimati är ju mycket lika mina fiskar. Jag tycker även att Alfs pellegrini bilder i artregistret liknar mina.Kommentar
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Såg dessa på Jägerzoo i Malmö innan idag. mellan 7-12 cm ungefär. Vad säger experterna? Kan det bli något av dessa? Kanske rentav någon här från forumet som har dragit upp dem?
Fan klarar inte av det här med youtubeinbäddningar
här kommer länken:
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar