O sen ett till bidrag även om bildkvaliten är Dålig , så ursäktar för det
CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Härligt att se. Det är Herichthys carpintis du har. Zebran är nog en Amatitlania siquia , men den såg väldigt avlång ur.
Riktigt snyggt bottensubstrat med alla stenar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Härligt att se. Det är Herichthys carpintis du har. Zebran är nog en Amatitlania siquia , men den såg väldigt avlång ur.
Riktigt snyggt bottensubstrat med alla stenar!
Aa ok tack!, jo det kanske hon är, fast hon ser lite högre ut vid tex matning eller om hon ska kivas med någon i karet då hon fäller ut fenorna lite mera men man kanske skulle skaffat en hane till henne!
Stenarna är trädgårdsdekoration av skiffertyp, köpte det på byggmax tyckte det vart snyggt, har även lite rådasand i bottenKommentar
-
Kul med vildfångade blåciklider också, har jag inte sett förut.
Ju mer jag ser rav Ellioti desto med vill jag ha någon Thorichthys!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jo gällande blåcikliderna(köpt på åleds akvarieaffär) så vart jag lite extra intresserad då dem var vf, inte riktigt min grej med syd egentligen men fina är dem, börjar färga ut mer och mer nu tycker jag, dem växer riktigt fort så snart dags och sätta upp ett par nya kar och placera ut par i.
Jo riktigt snygga Ellioti(även dem från åled), dem hade ovanligt snygga eldbukar med runt 7cm när jag var där, färgade som om dem alla vore i lek så där vart man sugen på ett par men man kan ju inte skaffa allt...tyvärrKommentar
-
Nej det är ett av problemen med ciklidhobbyn. Det finns lite för mycket som man vill ha så den sväller lätt upp och tar stor volym av ens boendeKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Slänger in lite bilder efter lång tids lågperiod av ca intresset men här kommer några.
Ursäktar för den mkt dåliga kvaliten, och sen min kunskap om dess namn är fruktansvärt dålig nu efter så lång dvala i träsket, men skall vara:
1.1 Texasciklider(vilken specifik artnamn?)
1.1 Elliothi
1.1 Vf Blåciklid
0.1 typ av zebraciklid,mins inte just vad denna sorten heter, djuraffären namngav den fel mins ja däremot.
Titta på denna tråd http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=64392
Mycket snygga ElliotiKommentar
-
Paraneetroplus breidohri paret lekte för några dagar sedan, dom små vita äggen syns knappt.
1.Hane
2.Hona
3.ParetCAKommentar
-
Theraps heterospilus lekte oxå för ett par dagar sedan på ett väldigt svår fotat ställe men man kan iaf. se äggen och när honan står och vaktar dom.CAKommentar
-
-
Mycket fina fiskar, och definitivt bra tagna bilder RobinH! Där har man verkligen mycket kvar att lära sig ser jag.SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kommentar
-
Paraneetroplus också, ja vi kanske skulle byta namn i artregistret??Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ja då försöker jag liva upp tråden lite igen med ett par foto på ny lekta Bocourti..
(Den satans grenen är i vägen hela tiden)CAKommentar
-
Vilka skönheter!!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar