CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Sommaren är ju inte direkt en tid för överdriven "tillsyn" av akvarierna som många av oss känner till Men man har ju dock bytt vatten lite då o då
Det som nu har hänt hos mig är att jag har fått lek på bla och framförallt 3 av mina arter som jag väntat på ca ett år, utan nån som helst tillstymmelse till lektendenser..
Tilläggas ska att jag har för alla dom 3 arterna "gjort" om deras tillvaro.
Arterna det gäller är Paraneetroplus gibbiceps (Där alla 7 nu fått ett eget 720, förutom lite svärdbärare. Bilderna nedan är på hanen och rommen)
Amphilophus nourissati (som tidigare gick i samma 720 som Gibbicepsen, Dom går numera i ett 900)
Och Vieja guttulata ( 1 par som går i samma 900 som Nourissatin)
Slutsats: Tjaa, dom har blivit mindre störda under sommaren givetvis, men också rent miljöbyte kanske Kul som attan är det hur som helst, nu är det sköj igenKommentar
-
Min största Petenia splendida .Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Sommaren är ju inte direkt en tid för överdriven "tillsyn" av akvarierna som många av oss känner till Men man har ju dock bytt vatten lite då o då
Det som nu har hänt hos mig är att jag har fått lek på bla och framförallt 3 av mina arter som jag väntat på ca ett år, utan nån som helst tillstymmelse till lektendenser..
Arterna det gäller är Paraneetroplus gibbiceps (Där alla 7 nu fått ett eget 720, förutom lite svärdbärare. Bilderna nedan är på hanen och rommen)
Amphilophus nourissati (som tidigare gick i samma 720 som Gibbicepsen, Dom går numera i ett 900)
Slutsats: Tjaa, dom har blivit mindre störda under sommaren givetvis, men också rent miljöbyte kanske Kul som attan är det hur som helst, nu är det sköj igen
Då är förhoppningsvis framtiden för dessa arter i sverige säkradCAKommentar
-
Kommentar
-
Slutsats: Tjaa, dom har blivit mindre störda under sommaren givetvis, men också rent miljöbyte kanske Kul som attan är det hur som helst, nu är det sköj igen
Vieja guttulataKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Roligt beast, grattis och alltid kul när man får det att funka med lite ovanligare arter!! Hoppas du lyckas dra upp lite yngel och sprida dessa, jag skulle ju vara mäkta sugen iaf på gibbicepsen . Själv måste jag bara uttrycka min lycka över att mina ornatum parat ut till ett fint par med två bonushonor som lider i det tysta (edit: hittade dom nu hehe).Senast redigerad av Rivulatus; 09 August 2011, 19:16.SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Roligt beast, grattis och alltid kul när man får det att funka med lite ovanligare arter!! Hoppas du lyckas dra upp lite yngel och sprida dessa, jag skulle ju vara mäkta sugen iaf på gibbicepsen . Själv måste jag bara uttrycka min lycka över att mina ornatum parat ut till ett fint par med två bonushonor som lider i det tysta (edit: hittade dom nu hehe).Kommentar
-
Hittade några gamla bilder från Guatemala 1996
dessa är från Lago Peten
i lagom dyig lerbotten i ett håvdrag fångade vi ca 50 vuxna Eldbukarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ibland var fiskelyckan lite mindre
ni som undrar ........ ja det är jag på bildenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Men under denna bro i snabbt strömmande lite svalare vatten fick jag på mina två sista maskar
ett lekpar Theraps Irregularejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar