Snygga fiskar. Lite mörkt, men färgerna kommer fram väldigt bra.
CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Längsedan jag bidrog med lite bilder nu. Dessa är tagna för 30 minuter sedan här hemma.
1. Thorichthys meeki Hane
2. Vieja bifasciata "Rio Chacamax" Hane
3. Hypsophrys nicaraguensis Hona
4. Amatitlania nigrofasciatus "Ometepe" F2 Hane. Tyvärr ganska blek, betydligt finare än vad bilden visar.
/JockeColumbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Fina foto Banderad.. Tycker oxå chacamax hanen e riktigt fin! har du inga foto på övriga i gruppen? helkarsbild?CAKommentar
-
-
/JockeKommentar
-
/JockeKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Som vanligt är det svårt att uppskatta fiskstorlek, men jag skulle tro att den största hannen är runt 21-22cm. Sedan är det väl fallande storlek på gruppen ner till 15-16cm. Kul så länge jag kan hålla en så pass stor grupp. Jag snackade dock med Cronan någon gång när jag råkade springa på honom under ett Malmöbesök och enligt hans erfarenheter small det bara en dag (och då var hans fiskar runt 20cm tror jag), så vi får väl se hur länge det går.
De tackar för allt beröm nere i källaren Hoppas det blir lek i framtiden någon gång så man kan dra upp ett litet gäng och bevara stammen här i Södra delen av landet.
/JockeKommentar
-
Som vanligt är det svårt att uppskatta fiskstorlek, men jag skulle tro att den största hannen är runt 21-22cm. Sedan är det väl fallande storlek på gruppen ner till 15-16cm. Kul så länge jag kan hålla en så pass stor grupp. Jag snackade dock med Cronan någon gång när jag råkade springa på honom under ett Malmöbesök och enligt hans erfarenheter small det bara en dag (och då var hans fiskar runt 20cm tror jag), så vi får väl se hur länge det går.
De tackar för allt beröm nere i källaren Hoppas det blir lek i framtiden någon gång så man kan dra upp ett litet gäng och bevara stammen här i Södra delen av landet.
/JockeCAKommentar
-
-
Riktigt stiliga fiskar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar