CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
De blir inte fulare för detKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Klicka på svara knappen och scrolla ned så du ser hantera bifogade filer
ladda upp bilden. Dock får den inte vara hur stor som hellst. justera det i förväg enligt instruktionerna.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Wow, läcker bild! Snygg firre dessutom. Hur stor är han och har du fler?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Tack. jo den är inte liten skulle tippa på att hon ligger nånstans runt 28cm, ska se om jag har någon på hanen medTom.Nordbeck aka Midas_TomKommentar
-
-
Kommentar
-
Grymt fina Texas (och en massa andra underbara fiskar i denna allt för långa tråd)
Det har hänt en del må jag säga.
Men borde ni inte skippa CA-bilder tråden? Ha en tråd för varje art/släkte i stället.
Helt hopplöst att leta bilder... man gör det helt enkelt inte, och det är ju synd.Anders LKommentar
-
Jag har startat en del trådar för egna arter och skulle nog föredra det då det blir som du säger lättare att hitta och reagera på uppdaterade trådar, men båda kan ju också funka.
Ide på kön? Jag har två och de är runt 15cm den ene något mindre. 2 bilder på vardera. 2 första bilderna på den som är något mindre och de andra två på den större som ibland ger sig in i lite uppvisning mot den största av carpintis.
Hona antar jag med avseende på fläcken på ryggfenan. Fläcken på gällocket är inte entydigt tror jag. Har jag rätt i mina antaganden?
Jag har ett 430 liters som yngelkar åt guianacara yngel, men i samma kar går ett par Sajicor som min son fått av en kompis. De leker av och till och idag hade de en större mängd en vanligt med frisimmande yngel. Då jag har detta som yngelkar matar jag också mycket och har för vattenkvalitetens skull planterat en ruska medKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Skulle det inte vara mer praktiskt om man lade varje sån tråd på släktesnivå? Kommer ju att bli en herrans massa trådar annars om man ska försöka leta rätt på en art-tråd varje gång man vill posta en bild .SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kanske det vora en ännu bättre variant, annars ser jag inga problem med hur många trådar som hellst. De behöver ju inte leva för evigt. Nya trådar kommer och går...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
Kommentar