CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Ibland får man gå tillbaka till basic, när hobbyn känns lite tråkig och på nedgång. Köpte mig 10 små Jack Dempsey för 2-3 mån sen, dom var väl 4-5cm då. Det var ju inte igår man hade sånna
Nu börjar färgerna komma lite och jag ler varje gång jag går förbi karet, intresset är nu på topp igen Denna hane ser ut att kunna bli riktigt fin, han är ca 10 cm nu.
PS. som vanligt återger inte mina foton hur färggrann han faktiskt ärMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Snygg!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ibland får man gå tillbaka till basic, när hobbyn känns lite tråkig och på nedgång. Köpte mig 10 små Jack Dempsey för 2-3 mån sen, dom var väl 4-5cm då. Det var ju inte igår man hade sånna
Nu börjar färgerna komma lite och jag ler varje gång jag går förbi karet, intresset är nu på topp igen Denna hane ser ut att kunna bli riktigt fin, han är ca 10 cm nu.
PS. som vanligt återger inte mina foton hur färggrann han faktiskt är
Formen ser bra ut på han och det är oftast det som JAG är missnöjd med, färgerna brukar i allmänhet vara bra på de ex man ser, men formen?
Oftast så ser de ut som en hårdgrillad variant av lunchkorv.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jo håller med dig till fullo! Vill man ha dessa så är det köpa små och dra dom själv som gäller. Välmatade och bra vatten, gärna ett 2 meters art kar, med ca 10st som får gå och spänna för varandra.Mvh Jocke
-
Kör några bilder ikväll.
Paraneetroplus bifasciatus , Rio Chacamax
[ATTACH]35204[/ATTACH]
[ATTACH]35205[/ATTACH]
Amphilophus citrinellus
[ATTACH]35206[/ATTACH]
Nu finns det väl ingen av dessa att få tag på om man skulle vilja ha såna igenÅter till CA
-
...fast leker de så kan du ju alltid höra av dig, jag kan ju alltid komma hem till dig o hämta en näve frisimmande småttingar. Det gick ju bra att dra upp argenteorna på det viset när de lekte hos Micke Jarl förra året.Åter till CA
-
Tack jinnarparen. Lekte för c.a 3 veckor sedan tror dock inte där är ett ända yngel kvar i karet. Vet ej om det var P.loiselle som käkade upp ynglen eller om det var bifasciaterna själva men har inte sett några yngel på ett par dagar.Kommentar
-
PS. som vanligt återger inte mina foton hur färggrann han faktiskt är720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
-
Störst av dom 10 jag köpte och mest dominant, men men, jag kan ju ha felSenast redigerad av JockeB; 01 February 2012, 07:28.Mvh Jocke
-
snygga beast!CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
PS. som vanligt återger inte mina foton hur färggrann han faktiskt ärCAKommentar
-
PS. som vanligt återger inte mina foton hur färggrann han faktiskt ärKommentar
Kommentar