Elaka mot artfränder. Jag köpte 2+2 och efter en månad hade jag ett par kvar. Detta i ett 325 l med gott om gömställen. Har fem ungfiskar kvar efter första kullen, ett halvår gamla tolereras de ännu. I karet går ett 30-tal Ameca splendens och dessa går bra ihop, men det kanske beror på att Amecorna går nära ytan och Thorichtys är bottenorienterade.
CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Det är enkelt!! Gå in och titta. Efter ett försök så kommer resten gå asenkelt!
Det räcker med en bild för att komma igång sedan kan du kompletteramed något mer. Ta bilden med ynglen.
Snabblänk: http://www.ciklid.org/artregister/Senast redigerad av DaRe; 15 November 2011, 08:21.Kommentar
-
Ja jag har bara små kar så det blir tyvärr inte inga veija eller parachromis-bilder från min sida (synd för jag hade väldigt gärna velat prova på de större CA-cikliderna nån gång... får la bli nån gång i framtiden), men ja jag antar att det åtminstone tillför lite variation i tråden.
Jag har bara haft ellioti och meeki men min erfarenhet av "eldbukar" är att de har ett väldigt trevligt temperament. Lugnare och snällare än tex. sebror men ändå inte så veka att de inte kan hävda sig mot just sebror eller andra CA-ciklider i samma storlek. Jättetrevliga fiskar som är både robusta och lättlekta!Kommentar
-
Prova denna
välj art och klicka skicka!!
/DavidKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Elaka mot artfränder. Jag köpte 2+2 och efter en månad hade jag ett par kvar. Detta i ett 325 l med gott om gömställen. Har fem ungfiskar kvar efter första kullen, ett halvår gamla tolereras de ännu. I karet går ett 30-tal Ameca splendens och dessa går bra ihop, men det kanske beror på att Amecorna går nära ytan och Thorichtys är bottenorienterade.
Hur som helst, kul med lite ljus på dessa firrar här på forumet. Mina eliotti är de fiskar jag har haft längst sedan jag startade upp i källaren.
/JockeKommentar
-
Prova denna
välj art och klicka skicka!!
/DavidKommentar
-
Hanen bestämmer sig för vilken hona han ska leka av. Dunkel belysning men otroligt vackra live!SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ähum, artregistertävling kanske???Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack beast, hur går det med irregularisen?
DaRe: Gör vad ni vill med filmen.SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar