En bättre bild av Robertsoni-paret som snart skaffar sig eget, och en bild på min otroligt vackra HRP-hane
CA-bilder del 7
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ja han är kanon det är nämligen hanen . Flyttade han för tre dagar sen då Citrinellumen tryckte ner cuba-paret rejält. Ryckte ihop med V.fenestrata hanen så fjället yrde i vattnet men nu är allt lungt igen. Passade på att mäta han när jag flyttade han och han var 22cm. Honan är betydligt mindre och tillväxten är inte den bästa hon lägger ägg stup i kvarten tyvär. Angående CA-träff så är det bara att höra av sig tyvär jobbar jag en hel del för tillfället.
Jag gick efter ryggfenan (Svart längst fram) och att den var så svart.
Ryggfenan är också väldigt kort och rund.
Mina hanar är ljusare på rygfenan och inte lika svarta som din.
Men, men man lär sig alltid något nytt och det har jag gjort nu.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mina managuensis har parat ut sig och blir troligtvis lek snart!
Ett par bilder på mitt par som blivit.
The rift lakes is the shitKommentar
-
Här kommer de sista bilderna på ett tag. Lämnade precis tillbaka kameran till svärfar nämligen. Nästa gång jag lånar den ska det bli några Eldbuksbilder. Skaffade ett fint litet par igår, men de är lite skygga ännu.Kommentar
-
Snygg vieja, nicaraguan och jagga!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Fina fiskar som alltid Cronan! Jo, det går bra. De växer och står i. Tyvärr är de ganska kamerarädda, sedan har det karet blivit lite grumligt. Tror jag får komplettera med ett innefilter i det karet på sikt. Igår introducerade jag en plecomal i det karet. Den förra styckade de effektivt på ett dygn eller så. Den här är större. Jag har haft nedsläckt sedan igår, blir intessant att se om han får vara ifred. Jag har aldrig varit maken till fiskar som ser så snälla ut, men är så tuffa... Fina och charmiga fiskar hur som helst. Hojta till om ni träffas nere i Skåne så ska jag göra vad jag kan för att ta mig ner.
/Jocke
bedrar. Har hittat en perfekt kombination nu med bifasciatan han går med ett citrinelum par. Citrinelumen är inte lika stor men rejält tuff och jag tror att det finns nog inte många ciklider som är lika starka som citrinelumen. Tidigare har det bara tagit några dagar sen har bifasciatan jagat livet ur dom de andra invånarna i karet. Ända gången han åkte på spö var när jag satte ihop han med jagguarerna och då höll det på att gå riktigt illa tur att jag han sära på dom. Dina ser riktigt fins ut hur stora är dom nu.Kommentar
-
-
Tack. Håller helt med dig om att dom ser snälla ut men som sagt skenet
bedrar. Har hittat en perfekt kombination nu med bifasciatan han går med ett citrinelum par. Citrinelumen är inte lika stor men rejält tuff och jag tror att det finns nog inte många ciklider som är lika starka som citrinelumen. Tidigare har det bara tagit några dagar sen har bifasciatan jagat livet ur dom de andra invånarna i karet. Ända gången han åkte på spö var när jag satte ihop han med jagguarerna och då höll det på att gå riktigt illa tur att jag han sära på dom. Dina ser riktigt fins ut hur stora är dom nu.
/JockeKommentar
-
Lite bilder
zebra
escondido
synspila spotted chiapasKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kul med alla bilder MERA!!! Här kommer några mer eller mindre bra lekbiler.
Cryptoheros Panamensis hona med dom små, och hanen.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
HRP hona med smått.
Och Thorichthys Affinispar (Ynglen är under paret o kom inte med)Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Härligt Jocke in med fler.. har inte mina fiskar hemma nu så jag får sitta vid datorn om jag ska kolla fisk hehe..CAKommentar
-
Kommentar