Testar om det finns intresse för en tråd om en fisk vars färger och beteende går utanpå det mesta.
Lamprichthys Tanganyika killi
Kollaps
X
-
Lamprichthys Tanganyika killi
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Taggar: Ingen -
-
ja kunde du bara ta tillvara på lite mer yngel i det närmaste Anders så kan ju det bli läge att handla dom av Kent eller direkt i framtiden. Jag vet inte om det finns någon annan som odlar dom i närheten av göteborg eller så.... Men jättefina fiskar...helt underbart vackra, och man skulle ha heltäckande glas som jag förstod det...Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Snart har jag fler.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
tänk att fiskarna också läser här på ciklid.org. Helt otroligt - och att dom fattar vad dom skulle göra dessutom...synd dom inte kunde snabbproducera tills vi träffas i Nol nästa vecka. Men nåja...får ge sig till tåls ett tag då.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Mm, en av de grannaste firrarna, all time!! Misslyckades dock med mina, de tynade bort. Kommer helt säkert att återvända till dem. Tänkte börja från grunden då, med att köpa rom.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Funderade på sådana som sällskap till mina framtida A. Compressiceps i ett 222l. Hur bra eller usel är den idén?Kommentar
-
Wow, vilka juveler! Hur färggranna som helst.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
-
Mvh Anders
-
Bild 1: en gammal avelshane.
Bild 2: Fisken kommer in i lekcykler och detta är resultatet 4-5 månader senare.Mvh Anders
-
Mm, den dagen kommer då jag helt enkelt ska ha arten igen. Just nu är inte läge... men jag hör av mig när det är dags!! Underbar fisk!!
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar