Ciklid.org - Ny design

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    Är det inte bättre att ha nyheterna under varandra än jämte varandra i två minikolumner?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      Det bör vara samma fontstorlek i alla textblocken på startsidan. Nu blir det ett rörigt intryck med blandade storlekar. Mitten och högerkolumnen borde kunna minskas ordentligt i bredd. Fotosidan.se har en bra 3-kolumnslayout på sin startsida tycker jag.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

        Ursprungligen postat av Zaphi
        Är det inte bättre att ha nyheterna under varandra än jämte varandra i två minikolumner?
        Vi arbetar för att få till just detta.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Christian Alfredsson
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 4164

          Ursprungligen postat av Micke
          Det bör vara samma fontstorlek i alla textblocken på startsidan. Nu blir det ett rörigt intryck med blandade storlekar. Mitten och högerkolumnen borde kunna minskas ordentligt i bredd. Fotosidan.se har en bra 3-kolumnslayout på sin startsida tycker jag.
          Vi börjar med att få till nyheterna. Skillnaden mellan ciklid.org och fotosidan är att fotosidan har ett aktivt nyhetsflöde. Det har inte ciklid.org.
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            Hej

            Att länka till forumsreglerna på förstasidan känns lite onödigt tycker jag.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
              Skillnaden mellan ciklid.org och fotosidan är att fotosidan har ett aktivt nyhetsflöde. Det har inte ciklid.org.
              Oavsett hur aktivt det uppdateras bör löpande text inte vara i allt för smala kolumner. Jag gillar även de färgade fälten bakom bilderna som skapar ett mer enhetligt intryck för bildfälten, trots att bilderna har olika storlekar.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • Christian Alfredsson
                NCS Medlem
                • April 2002
                • 4164

                Ursprungligen postat av Micke
                Oavsett hur aktivt det uppdateras bör löpande text inte vara i allt för smala kolumner. Jag gillar även de färgade fälten bakom bilderna som skapar ett mer enhetligt intryck för bildfälten, trots att bilderna har olika storlekar.
                Då hänger jag med. Testar lite senare...
                Christian Alfredsson
                http://www.zoopet.com
                http://www.christianalfredsson.com

                Kommentar

                • Christian Alfredsson
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 4164

                  Känns bredderna bättre nu? Är det okey med lite jämnare coola svarta block i mitten?
                  Christian Alfredsson
                  http://www.zoopet.com
                  http://www.christianalfredsson.com

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • February 2005
                    • 2753

                    Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                    Känns bredderna bättre nu? Är det okey med lite jämnare coola svarta block i mitten?
                    Nu börjar det likna nått, kanske blocken inte ska vara helt svarta ljusa upp dom något i mörkgrått, eller ska det vara en blå färg som harmoniserar med resten?
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

                      Nej svart blev inte bra, testa med det ljusaste grå i titelramen eller samma som i bakgrunden istället, och använd bara färgade bakgrunder i mittenkolumnen.
                      Senast redigerad av Micke; 05 January 2011, 17:20.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • August 2002
                        • 8616

                        Jepp, mycket bättre intryck nu. Jag gillade det svarta så som det användes här, men ser gärna hur det blir enligt förslagen ovan.

                        Den stora knappen Bli medlem nu är bra och tydlig, men dubblar ju lite med värvarrutan uppe till höger. Kunde man inte kombinera, dvs lägga in knappen i värvarrutan, och i stället ta bort texten Bli medlem Du också.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

                          Ursprungligen postat av Mikael W
                          Jepp, mycket bättre intryck nu. Jag gillade det svarta så som det användes här, men ser gärna hur det blir enligt förslagen ovan.

                          Den stora knappen Bli medlem nu är bra och tydlig, men dubblar ju lite med värvarrutan uppe till höger. Kunde man inte kombinera, dvs lägga in knappen i värvarrutan, och i stället ta bort texten Bli medlem Du också.
                          Om det inte blir för mycket julgran över det hela föreslår jag att vi byter bakgrund på bli medlem-knappen eller något liknande. Jag läser ofta inte rubriker och nu ser den ut som en rubrik till ciklidbladet/köp&sälj/kalender. Jag hade svårt att hitta den trots att jag letade.
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          • Mikael W
                            NCS Medlem
                            • August 2002
                            • 8616

                            Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Om det inte blir för mycket julgran över det hela föreslår jag att vi byter bakgrund på bli medlem-knappen eller något liknande. Jag läser ofta inte rubriker och nu ser den ut som en rubrik till ciklidbladet/köp&sälj/kalender. Jag hade svårt att hitta den trots att jag letade.
                            Jepp också det talar för att ändra lite.

                            Vad jag avser är att betona värvarrutann ännu mer, med ram, bakgrund och/eller färg. Foto är bra, texten i övrigt ok men ta bort raden Bli medlem du också, och lägg i stället Bli medlem-knappen direkt under raden med namnet och hemorten. Den behöver då förminskas lite, men jag tror det blir bra om den visuellt är ungefär lika stark som nu.

                            Växer rutan uppåt kanske det samtidigt löser banner-problemet, så att det blir kvar lagom plats för en banner uppe till vänster. (Att värvarrutan blir större är inget problem, det är ju den absolut viktigaste grejen på hela hemsidan, inte sant.
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

                              Rätt snygg första sida - men jag tycker att nyheterna i vänsterspalten skulle ha kortare text så att man bara kan läsa första 1-2 raderna och behöva klicka på länken för att läsa resten.

                              Bättre att lägga in något annat i vänsterspalten under "Nyheterna" - t.ex. rabattaffärerna
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 January 2011, 18:28.

                              Kommentar

                              • Christian Alfredsson
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 4164

                                Spännande. Ska se vad som går att fixa.
                                Christian Alfredsson
                                http://www.zoopet.com
                                http://www.christianalfredsson.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...