Ciklid.org - Ny design

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    IE gick ner sig i ett träsk av funktioner med en sirapssökmotor som resultat. För skoj skull kollar jag med 8an som ligger på min dator och med den funkar det utmärkt och de verkar ha gjort sig av med överlastningen = de tar rimligen tillbaka användare då folk slipper ladda ner en annan mycket bättre som det varit ett tag.

    (Kjell, IE7 klarade inte av att läsa alla webbmejl! Den var för långsam och man kastades ut! Det handlar inte om det senaste utan att IE hade klantat till det och gjort det användarovänligt - användaren ska vara i centrum både när det gäller sökmotorer och uppbyggandet av webbsidor!)
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      IE gick ner sig i ett träsk av funktioner med en sirapssökmotor som resultat. För skoj skull kollar jag med 8an som ligger på min dator och med den funkar det utmärkt och de verkar ha gjort sig av med överlastningen = de tar rimligen tillbaka användare då folk slipper ladda ner en annan mycket bättre som det varit ett tag.

      (Kjell, IE7 klarade inte av att läsa alla webbmejl! Den var för långsam och man kastades ut! Det handlar inte om det senaste utan att IE hade klantat till det och gjort det användarovänligt - användaren ska vara i centrum både när det gäller sökmotorer och uppbyggandet av webbsidor!)
      Men nu handlar det ju inte om vilket NI tycker är det bästa systemet utan om vad folk i allmänhet använder.
      Så om det nu finns statistik över detta på Zoopet så borde väl ni ha det på ciklid.se också?

      På min dator så har jag såväl IE som Firefox installerat och jag kör mest med IE och tycker att Firefox är betydligt sämre. Men det är ju som sagt ointressant vad jag tycker funkar är bra - det viktiga är att sidan byggs främst efter vad folk i allmänhet använder.
      Och om det nu är så att IE är så jäkla kass som ni påstår så kommer ju snart statistiken att visa att folk skaffar sig något annat istället - och då får sidan självklart byggas med utgångspunkt för detta.

      Kommentar

      • tege
        Användare
        • February 2005
        • 2753

        Varför käbbla över sånt här, betvivlar inte för ett ögonblick att Christian fixar så det kommer att funka även i IE7

        Eller hur........
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

        Kommentar

        • Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

          www.viktorsundberg.se så det ut så här i november:

          Firefox 60%
          IE 26%

          Jag verkar ha ovanligt upplysta besökare. Iofs bara cirka 4000 i november, men ändå. Zoopet har la några fler kanske
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

            Ursprungligen postat av tege
            Varför käbbla över sånt här, betvivlar inte för ett ögonblick att Christian fixar så det kommer att funka även i IE7

            Eller hur........
            Ett forum går la ut på att käbbla eller? Vad gör vi annars här?

            Givetvis skall det fungera för allt!
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              Ursprungligen postat av Zaphi
              www.viktorsundberg.se så det ut så här i november:

              Firefox 60%
              IE 26%

              Jag verkar ha ovanligt upplysta besökare. Iofs bara cirka 4000 i november, men ändå. Zoopet har la några fler kanske
              Ja några fler - 178.646 - så det är ju några fler. T.o.m. mångdubbelt fler Firefox-besökare än vad du har så uppenbarligen så är ändå vi zoopetpensionärer mer "upplysta" än kidsen på din sida

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Ja några fler - 178.646 - så det är ju några fler. T.o.m. mångdubbelt fler Firefox-besökare än vad du har så uppenbarligen så är ändå vi zoopetpensionärer mer "upplysta" än kidsen på din sida
                Jag tror att Zoopetkids sitter på skoldatorer med IE men utan Firefox och Chrome. Självklart ska ciklid.org funka med alla någorlunda vanliga webbläsare, men kanske inte lägga allt för mycket krut på äldre varianter av IE då dessa hade problem samt att IE själva kasserat dem.
                Senast redigerad av Ola Svensson; 21 December 2010, 17:36.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4619

                  Ursprungligen postat av Ola Svensson
                  Jag tror att Zoopetkids sitter på dåligt underhållna skoldatorer med gamla IE. Självklart ska ciklid.org funka med alla någorlunda vanliga sökmotorer, men kanske inte lägga allt för mycket krut på äldre varianter av IE då dessa hade problem samt att IE själva kasserat dem.
                  Oavsett vilket - min fråga är "Vilka sökmotorer använder besökarna på denna sida". Det borde vara lätt att ta fram den infon och sedan är det kanske en "icke-fråga"

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

                    He he, nu svarade du innan jag hann ta bort elakheter om skoldatorer och ändrade felaktigheten "sökmotor" till "webbläsare". Jag är säker på att Joakim kan plocka fram infot, men utifrån din och Zaphis statistik är det uppenbart att det måste funka med båda - och det ska funka med Chrome också. Jag tycker era klargöranden redan har gjort det till en "icke-fråga".
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • h0llowman
                      Användare
                      • April 2010
                      • 106

                      hmmm varför går inte mina inlägg upp på " senate på forumet??????"
                      skrivit i troffetråden men inget kommer upp på senast på forumet????

                      mvh peter

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 7334

                        Ursprungligen postat av h0llowman
                        hmmm varför går inte mina inlägg upp på " senate på forumet??????"
                        skrivit i troffetråden men inget kommer upp på senast på forumet????

                        mvh peter
                        Se inlägg i denna tråd.

                        Har dock inte hunnit titta mer på det ännu.
                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • Christian Alfredsson
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 4164

                          Ursprungligen postat av DRE
                          Jag ser att det inte fungerar så bra i Internet explorer v7. Där fungerar inte drop down menyerna för Ciklidbladet, Forumet, Tävla och Köp samt Medlem.

                          De markeras men inget droppas ned.

                          Jag kör firefox när jag testar men när sidan görs klart kollar jag alla vanliga browsrar. Det är en självklarhet. IE7 är inte jätterolig, men det måste ju funka då många har den.
                          Senast redigerad av Christian Alfredsson; 21 December 2010, 22:38.
                          Christian Alfredsson
                          http://www.zoopet.com
                          http://www.christianalfredsson.com

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

                            Jag kör IE, Firefox och ibland Chrome. Utan stöd för IE så kommer jag att halvera mitt besökande.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Christian Alfredsson
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 4164

                              Ursprungligen postat av Zaphi
                              Jag tycker det saknas logik i menyerna Christian...

                              - Varför ligger "Tävla och Köp" i samma menyrubrik? De har inget med varandra att göra. Lägg "köp och Sälj" som egen meny istället.

                              - Under "Medlem" bör finnas "Bli medlem!" som det första man ser, även om det även är med på förstasidan. Det är bara logiskt. (Faktum är att det som är med på förstasidan ser lite ut som en AdWords-annons och är inte supertydligt.)

                              - Vad har "FAQ" med ciklidbladet att göra? Lägg den under en egen rubrik. FAQ eller "Nybörjarfrågor" tycker jag e kanon att visa upp tydligt.

                              - Vad har länkarkivet med "Medlem" att göra?
                              Kom gärna med mer konkreta förslag på hur saker ska placeras.
                              Christian Alfredsson
                              http://www.zoopet.com
                              http://www.christianalfredsson.com

                              Kommentar

                              • Christian Alfredsson
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 4164

                                Ursprungligen postat av DRE
                                Jag kör IE, Firefox och ibland Chrome. Utan stöd för IE så kommer jag att halvera mitt besökande.
                                Behöver inte vara orolig. Nya designen kommer självklart stödja det stora flertalet.
                                Christian Alfredsson
                                http://www.zoopet.com
                                http://www.christianalfredsson.com

                                Kommentar

                                Arbetssätt...