Ciklid.org - Ny design

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 4164

    #91
    Hur öppnar diskussällskapet upp? Vore lite spännande att veta. Jag är ju mer afrikanörd så jag har inte varit där.
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • kaj.p
      Användare
      • April 2002
      • 2294

      #92

      Eller vår championatportal www.ndss.se
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • August 2002
        • 8616

        #93
        Kaj, det kommer en engelsk avdelning. Men det är innehåll.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • kaj.p
          Användare
          • April 2002
          • 2294

          #94
          Kanon Mikael Med NCS kontakter vore det en kanon grej
          O varför inte en sökmotor för nyheter på framsida. Många har det idag o då blir den aldrig statisk. O det rätt enkel teknik idag säger jag som använder svenssonmolin (Christian fattar).
          Senast redigerad av kaj.p; 11 December 2010, 20:42.
          Diskussällskapet
          www.diskusforum.se

          Kommentar

          • Christian Alfredsson
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 4164

            #95
            Haha... fattar precis.
            Christian Alfredsson
            http://www.zoopet.com
            http://www.christianalfredsson.com

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #96
              Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
              Nu har vi ett förslag med fot.
              Skall bannern vara längst ner?
              Snyggt kanske men i så fall blir det väl rätt meningslöst att betala för en banner - men alla som har banner på ciklid.se har det kanske mer av "ideologiska skäl" än av reklamsyfte

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

                #97
                Tror som jag sagt innan att det är forumet som står för fokuset.
                Ok o ha en bra portal men händer inget där typ varje dag så är den ointressant. Så en sökmotor för nyheter på framsida är ff mitt förslag.
                Det är ju bara o bestämma sökorden så rullar det på o potalsidan blir alltid aktiv.
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • tege
                  Användare
                  • February 2005
                  • 2753

                  #98
                  Ursprungligen postat av kaj.p
                  Tror som jag sagt innan att det är forumet som står för fokuset.
                  Ok o ha en bra portal men händer inget där typ varje dag så är den ointressant. Så en sökmotor för nyheter på framsida är ff mitt förslag.
                  Det är ju bara o bestämma sökorden så rullar det på o potalsidan blir alltid aktiv.
                  Just därför är det dags att göra portalen till något där medlemmarna får vara med. Forumet är viktigt idag och kommer säkert fylla sin funktion i framtiden också, men gör man portalen/första sidan till något spännande kanske forumet hamnar i andra rummet så småningom.

                  Att bara köra forum, som nu. Det lockar bevisligen inga att betala medlemsavgifter för en hel tidning.
                  https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2294

                    #99
                    Sorry håller inte med 90-95 % handlar om att få ett attraktivare/intressantare forum.
                    Diskussällskapet
                    www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Mikael W
                      NCS Medlem
                      • August 2002
                      • 8616

                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Sorry håller inte med 90-95 % handlar om att få ett attraktivare/intressantare forum.
                      Det ena ska inte hindra det andra, vi kan göra båda. Frågar då, vad vill Du att vi ska göra åt Forumets layout för att göra Forumet attraktivare? (Obs obs, vi talar om layout i den här tråden.)
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

                        Jag tycker styrkorna ligger i forumet och artregistret samt att det faktiskt NCS finns kopplat till detta forum till skillnad från alla andra forum på nätet. Dessa tre områden tycker jag borde vara framträdande. Sedan hör det till med en nyhetsruta om vi kan se till att den ändras och inte hålls konstant.
                        Forumet:
                        Idag är forumet representerat i en lite ruta med lite information. Det vore trevligt om det kunde få större yta och att man dessutom kunde se de senaste ämnena samt de man inte läst sedan senaste gången markerade. En enklare åtkomst till alla senaste ämnena sedan man sist var där
                        Artregistret:
                        Idag slumpas en artbild fram. Kanske kan man ha statistik, dvs visa hur många bilder som nu finns samt hur många beskrivningar som finns. Kanske också en slags nystart för detta med en kort beskrivning om hur man bidrar till registret.
                        NCS:
                        Varför ska man bli medlem? Vilka förmåner ger det? Nyheter för medlemmar, nya förmåner, antal medlemmar just nu, nya events för medlemmar. Samlat i en ruta.

                        Kanske en del nya funktioner hamnar i ovanstående. Har lite svårt att separera det.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Christian Alfredsson
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 4164

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Skall bannern vara längst ner?
                          Snyggt kanske men i så fall blir det väl rätt meningslöst att betala för en banner - men alla som har banner på ciklid.se har det kanske mer av "ideologiska skäl" än av reklamsyfte
                          Jag tror att det var tanken. Layoutmässigt spelar det ingen roll men det är precis som du säger viktigt att annonsör är med på det.
                          Christian Alfredsson
                          http://www.zoopet.com
                          http://www.christianalfredsson.com

                          Kommentar

                          • jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

                            Ursprungligen postat av tege
                            Ge mig gärna ett exempel så jag förstår vad du menar.
                            Varför skall det till en ny layout överhuvudtaget, är det för att vi upplever att sidans resurser är svåra att hitta eller bara för att det skall bli snyggare typ?

                            Mvh Jari

                            Kommentar

                            • jarinen
                              Användare
                              • April 2003
                              • 1888

                              Kan inte bannern ligga fullbred precis ovanför huvudet?


                              Mvh Jari

                              Kommentar

                              • tege
                                Användare
                                • February 2005
                                • 2753

                                Ursprungligen postat av jarinen
                                Om det är nåt det är idag så är det verkligen inte funktionellt, ett riktigt magplask enligt mig. Huvudet skall vara genomtänkt och det centrala var man än befinner sig på sidan, logiskt och lätt att hitta. Idag är där en banner som försöker stjäla uppmärksamhet på vad siten erbjuder eftersom de kategorier som ska utgöra navet i all navigering på sidan sitter ovanför bannern. Den designändring christian illustrerar råder bot på mycket av detta.


                                Mvh Jari
                                Ursprungligen postat av jarinen
                                Varför skall det till en ny layout överhuvudtaget, är det för att vi upplever att sidans resurser är svåra att hitta eller bara för att det skall bli snyggare typ?

                                Mvh Jari
                                Okej. Men hur/vad menar du egentligen?
                                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                                Kommentar

                                Arbetssätt...