Hur öppnar diskussällskapet upp? Vore lite spännande att veta. Jag är ju mer afrikanörd så jag har inte varit där.
Ciklid.org - Ny design
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Kanon Mikael Med NCS kontakter vore det en kanon grej
O varför inte en sökmotor för nyheter på framsida. Många har det idag o då blir den aldrig statisk. O det rätt enkel teknik idag säger jag som använder svenssonmolin (Christian fattar).Senast redigerad av kaj.p; 11 December 2010, 20:42.Kommentar
-
Haha... fattar precis.Kommentar
-
Kommentar
-
Tror som jag sagt innan att det är forumet som står för fokuset.
Ok o ha en bra portal men händer inget där typ varje dag så är den ointressant. Så en sökmotor för nyheter på framsida är ff mitt förslag.
Det är ju bara o bestämma sökorden så rullar det på o potalsidan blir alltid aktiv.Kommentar
-
Tror som jag sagt innan att det är forumet som står för fokuset.
Ok o ha en bra portal men händer inget där typ varje dag så är den ointressant. Så en sökmotor för nyheter på framsida är ff mitt förslag.
Det är ju bara o bestämma sökorden så rullar det på o potalsidan blir alltid aktiv.
Att bara köra forum, som nu. Det lockar bevisligen inga att betala medlemsavgifter för en hel tidning.Kommentar
-
Sorry håller inte med 90-95 % handlar om att få ett attraktivare/intressantare forum.Kommentar
-
Det ena ska inte hindra det andra, vi kan göra båda. Frågar då, vad vill Du att vi ska göra åt Forumets layout för att göra Forumet attraktivare? (Obs obs, vi talar om layout i den här tråden.)mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jag tycker styrkorna ligger i forumet och artregistret samt att det faktiskt NCS finns kopplat till detta forum till skillnad från alla andra forum på nätet. Dessa tre områden tycker jag borde vara framträdande. Sedan hör det till med en nyhetsruta om vi kan se till att den ändras och inte hålls konstant.
Forumet:
Idag är forumet representerat i en lite ruta med lite information. Det vore trevligt om det kunde få större yta och att man dessutom kunde se de senaste ämnena samt de man inte läst sedan senaste gången markerade. En enklare åtkomst till alla senaste ämnena sedan man sist var där
Artregistret:
Idag slumpas en artbild fram. Kanske kan man ha statistik, dvs visa hur många bilder som nu finns samt hur många beskrivningar som finns. Kanske också en slags nystart för detta med en kort beskrivning om hur man bidrar till registret.
NCS:
Varför ska man bli medlem? Vilka förmåner ger det? Nyheter för medlemmar, nya förmåner, antal medlemmar just nu, nya events för medlemmar. Samlat i en ruta.
Kanske en del nya funktioner hamnar i ovanstående. Har lite svårt att separera det.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag tror att det var tanken. Layoutmässigt spelar det ingen roll men det är precis som du säger viktigt att annonsör är med på det.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Om det är nåt det är idag så är det verkligen inte funktionellt, ett riktigt magplask enligt mig. Huvudet skall vara genomtänkt och det centrala var man än befinner sig på sidan, logiskt och lätt att hitta. Idag är där en banner som försöker stjäla uppmärksamhet på vad siten erbjuder eftersom de kategorier som ska utgöra navet i all navigering på sidan sitter ovanför bannern. Den designändring christian illustrerar råder bot på mycket av detta.
Mvh JariKommentar
Kommentar