Ciklid.org - Ny design
Kollaps
X
-
-
Min tanke är att ifall vi får till det riktigt bra med värvarlådan (som ju faktiskt var en av de bästa nyskapande idéerna hittills) behöver vi inte ha den svarta lådan längre, det blir ju då bara samma funktion på två ställen, utan kan utnyttja det utrymmet för nåt annat kul.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Någon av dessa kanske:
Iconfinder is the leading search engine and market place for vector icons in SVG, PNG and AI format.
Iconfinder is the leading search engine and market place for vector icons in SVG, PNG and AI format.
http://www.iconfinder.com/icondetail...male_user_icon
Är den här alltför vågad:
Den här kanske:
(Det finns ju många, ska bläddra vidare i kväll.)Senast redigerad av Mikael W; 16 January 2011, 15:21.mvh
Mikael W
-
mvh
Mikael W
-
Kommentar
-
Första sidan ser lite knepig ut om man ställer skärmen på högkant. Jag kör 1050 brett och 1680 högt. Då måste jag scrolla till höger för att se allt.Kommentar
-
Ställ den rättvänd!
Hur många ställer sin skärm på högkant?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Kan rapportera om ett följdfel på grund av nya designen.
Om man klickar på en av nyheterna till vänster (på förstasidan), så att artikeln öppnas i eget fönster, kommer fälten till höger (Ciklidbladet, Fototävling m.m) att få klippt text/bild.
Detta antagligen för att modulerna som presenterar funktionen vid användning på förstasidan använder en storlek, men vid artikelnvisning visar en annan storlek.
Se exempel:
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Om bakgrunden mellan de två blå fälten inte är vit så är det för många eller för få <div> eller </div> i koden mellan.
Vilken storlek vill du ha i modulerna så fixar jag samma teckenstorlek.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Som det verkar så skulle man kanske vid artikelpresentation kunna dra vänsterkolkumn (vänstermeny) x antal pixlar till vänster (så att den hamnar kant i kant med huvudets vänsterkant, minska bredden i mittkolumn så att den blir lite smalare (artikeln) och dra ut högerkolumn till höger, så att den hamnar kant i kant med huvudet, så att högerkolumnen blir lite bredare.
På så sätt kanske man inte behöver byta ut typsnitt eller storlek på bilder. Alternativet är att ha separata moduler som visas till höger i artikelvy eller förstasida.
Hoppas att det tydliggjorde lite mer hur jag menade.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Nu hänger jag med. Jag börjar med att plocka bort modulerna på höger sida helt, så fortsätter vi därifrån. Helt glömt av dem sorry!Kommentar
Kommentar