Är det inte bättre att ha nyheterna under varandra än jämte varandra i två minikolumner?
Ciklid.org - Ny design
Kollaps
X
-
-
Det bör vara samma fontstorlek i alla textblocken på startsidan. Nu blir det ett rörigt intryck med blandade storlekar. Mitten och högerkolumnen borde kunna minskas ordentligt i bredd. Fotosidan.se har en bra 3-kolumnslayout på sin startsida tycker jag.Kommentar
-
Kommentar
-
Vi börjar med att få till nyheterna. Skillnaden mellan ciklid.org och fotosidan är att fotosidan har ett aktivt nyhetsflöde. Det har inte ciklid.org.Kommentar
-
Hej
Att länka till forumsreglerna på förstasidan känns lite onödigt tycker jag.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Oavsett hur aktivt det uppdateras bör löpande text inte vara i allt för smala kolumner. Jag gillar även de färgade fälten bakom bilderna som skapar ett mer enhetligt intryck för bildfälten, trots att bilderna har olika storlekar.Kommentar
-
Då hänger jag med. Testar lite senare...Kommentar
-
Känns bredderna bättre nu? Är det okey med lite jämnare coola svarta block i mitten?Kommentar
-
Kommentar
-
Nej svart blev inte bra, testa med det ljusaste grå i titelramen eller samma som i bakgrunden istället, och använd bara färgade bakgrunder i mittenkolumnen.Senast redigerad av Micke; 05 January 2011, 17:20.Kommentar
-
Jepp, mycket bättre intryck nu. Jag gillade det svarta så som det användes här, men ser gärna hur det blir enligt förslagen ovan.
Den stora knappen Bli medlem nu är bra och tydlig, men dubblar ju lite med värvarrutan uppe till höger. Kunde man inte kombinera, dvs lägga in knappen i värvarrutan, och i stället ta bort texten Bli medlem Du också.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jepp, mycket bättre intryck nu. Jag gillade det svarta så som det användes här, men ser gärna hur det blir enligt förslagen ovan.
Den stora knappen Bli medlem nu är bra och tydlig, men dubblar ju lite med värvarrutan uppe till höger. Kunde man inte kombinera, dvs lägga in knappen i värvarrutan, och i stället ta bort texten Bli medlem Du också.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Om det inte blir för mycket julgran över det hela föreslår jag att vi byter bakgrund på bli medlem-knappen eller något liknande. Jag läser ofta inte rubriker och nu ser den ut som en rubrik till ciklidbladet/köp&sälj/kalender. Jag hade svårt att hitta den trots att jag letade.
Vad jag avser är att betona värvarrutann ännu mer, med ram, bakgrund och/eller färg. Foto är bra, texten i övrigt ok men ta bort raden Bli medlem du också, och lägg i stället Bli medlem-knappen direkt under raden med namnet och hemorten. Den behöver då förminskas lite, men jag tror det blir bra om den visuellt är ungefär lika stark som nu.
Växer rutan uppåt kanske det samtidigt löser banner-problemet, så att det blir kvar lagom plats för en banner uppe till vänster. (Att värvarrutan blir större är inget problem, det är ju den absolut viktigaste grejen på hela hemsidan, inte sant.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Rätt snygg första sida - men jag tycker att nyheterna i vänsterspalten skulle ha kortare text så att man bara kan läsa första 1-2 raderna och behöva klicka på länken för att läsa resten.
Bättre att lägga in något annat i vänsterspalten under "Nyheterna" - t.ex. rabattaffärernaSenast redigerad av Kjell Fohrman; 05 January 2011, 18:28.Kommentar
-
Spännande. Ska se vad som går att fixa.Kommentar
Kommentar