Ciklid.org - Ny design
Kollaps
X
-
-
Tycker Du gjorde det riktigt fint, ett foto (behöver inte vara avataren, särskilt inte i de fall avataren föreställer nåt konstigt), en personligt text och årtalet. Det är ju massor av info som är relevant och positiv.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Jag tycker du skall ha en 980x120 eller en 728x90 och inte två annonser vilket blir plottrigare och även aningen förvirrande. Det är inte lika bra för annonsörerna heller att synas direkt jämte sin konkurrent, ser nästan ut som samma annons i vissa fall kanske.Kommentar
-
Ciklidinfo är en förkortning och Ciklidinformation är lite långt eller? Ciklider är kanon, det är ju det vi håller på medKommentar
-
Jag tycker också det på sikt. Men jag tror inte vi får in nya så fort.Kommentar
-
Det är inga som helst problem att skapa ett sådant användarfält (+kompletterande medlem sedan årtal) i forumsprofilen, och sedan med en slumpgenerator visa utvald text, foto och årtal på angiven plats.
Har färdig kod för visningsdelen. Behöver bara skapa fältet.
Om fler fyller i info, så blir urvalet att visa ifrån större. Lägg till uppgifter genom att redigera din profil här.
@Christian: Bakomliggande kod hittar du i följande inlägg i avdelningen Arbetsgrupp Ciklid.orgSenast redigerad av Joakim Draktoft; 24 December 2010, 03:55.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Nice!
Men utrymmet verkar vara mer begränsat i visning än i inmatning. Dvs den text jag först skrev, visade sedan avhuggen mitt i en mening. Går det att lösa?mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Det går absolut att lösa.Kommentar
-
.. väntar på lite kod för en google sökmotor.Kommentar
-
Kommentar
-
OT Har du Birma och är du med där? OTmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Nej. Hade gärna haft, men jag är allergisk. Tyckte dock det var snyggt upplagt en del. Tydlig på något sättKommentar
-
Ska vi fresta med att ändra design i forumet idag? Jag lägger forumet i mitten på designen nedan:
Koden Joakim gjort kan jag bara lägga in när jag ligger rätt på servern. Sökmotor gjorde jag en enkel själv.Kommentar
-
Nu ligger grejorna på servern. Annonser inlagda och Joakims värvarhack ;-)Kommentar
Kommentar