Här är länken till prototypen: http://www.christianalfredsson.com/ciklid.se/
Ciklid.org - Ny design
Kollaps
X
-
-
Man kan ju börja smått med att bara lägga in nya designen i tex forumet.Kommentar
-
Här kommer ett förslag som jag kan tro funka:
1/ Banners ligger överst och "stör" inte designen
2/ Det är samma storlek på banners. Vi vet att annonsörer inom branschen inte gärna gör om annonser.Kommentar
-
+ att när man vill ändra så kan man förstora översta blocket superenkelt.Kommentar
-
Riktigt fräsch och bra.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Nu får ni gå till http://www.christianalfredsson.com/ciklid.se/index.html och kolla så menyerna är okey? Har jag lagt de viktiga sakerna så man hittar dem?Kommentar
-
Nu får ni gå till http://www.christianalfredsson.com/ciklid.se/index.html och kolla så menyerna är okey? Har jag lagt de viktiga sakerna så man hittar dem?
Rubriken Ciklidbladet i meny (ej under Nordiska Ciklidsällskapet) kanske skall ändras till Ciklider. Annars ger det dubbel rubriksval med samma namn, men olika innehåll. Under rubriken Ciklider kan man sedan ange Evenemang eller kalender, pekandes mot Kalendern.
Sedan vad gäller huvudet. Kanske skall man ha en svart tunn kant i toppen av huvudet för att få en tydligare markering mot banner/banners ovanför.Senast redigerad av Joakim Draktoft; 21 December 2010, 09:52.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Jag ser att det inte fungerar så bra i Internet explorer v7. Där fungerar inte drop down menyerna för Ciklidbladet, Forumet, Tävla och Köp samt Medlem.
De markeras men inget droppas ned.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Verkar funka bra i Safari men jag gillar inte den blå färgen på länkarna längst ner på sidan mot den bakgrunden...men det kanske ska ändras?Kommentar
-
Statistik för november för Zoopet (borde vara ungefär samma här) över vad folk använder
Internet explorer 54,1%
Firefox 26,8%
Google Chrome 10,4%
Safari 4,8%
Opera 1%
Android browser 0,3%
Mozilla 0,3%
Sony Ericsson Browser 0,1%
Iphone 0,03%
Så om man är kundminded så bör man i första hand utgå från att det funkar för IE och sedan självkart även efterhand kolla så att det funkar för de övriga störreSenast redigerad av Kjell Fohrman; 21 December 2010, 15:19.Kommentar
-
Jag tycker det saknas logik i menyerna Christian...
- Varför ligger "Tävla och Köp" i samma menyrubrik? De har inget med varandra att göra. Lägg "köp och Sälj" som egen meny istället.
- Under "Medlem" bör finnas "Bli medlem!" som det första man ser, även om det även är med på förstasidan. Det är bara logiskt. (Faktum är att det som är med på förstasidan ser lite ut som en AdWords-annons och är inte supertydligt.)
- Vad har "FAQ" med ciklidbladet att göra? Lägg den under en egen rubrik. FAQ eller "Nybörjarfrågor" tycker jag e kanon att visa upp tydligt.
- Vad har länkarkivet med "Medlem" att göra?Kommentar
-
Statistik för november för Zoopet (borde vara ungefär samma här) över vad folk använder
Internet explorer 54,1%
Firefox 26,8%
Google Chrome 10,4%
Safari 4,8%
Opera 1%
Android browser 0,3%
Mozilla 0,3%
Sony Ericsson Browser 0,1%
Iphone 0,03%
Så om man är kundminded så bör man i första hand utgå från att det funkar för IE och sedan självkart även efterhand kolla så att det funkar för de övriga större
Dessutom är det så att den enda anledningen IE används beror på att det installeras automatiskt på alla datorer och folk är för lata för att byta. Orättvis konkurrensfördel tycker jag!Senast redigerad av Zaphi; 21 December 2010, 15:42.Kommentar
-
Sedan kan det ju möjligen vara som så att de som är på Zoopet är mer intresserade av akvariefisk än av att hänga med i det senatse vad gäller datorerKommentar
Kommentar