If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vill ni föreställa er hur den ser ut eller ska jag göra den?
Ska bannern ändra i storlek. Ni vet att ni måste göra nya...
Föreställa sig går väl bra att göra när man ser på idg.se
Att ändra storlek är sekundärt. Det gör vi inte om vi inte måste. Men om vi stannar för en ny design som är toppen och det förutsätter att vi ändrar, då ändrar vi.
Såg att Cichlids.dk kör med 160x300, vilket ju också skulle kunna vara gångbart. Denna typ av högerställd banner kallas väl Skyscraper/Skyskrapor i branschen och är normalt i storlekarna:
160 x 600 IMU - (Wide Skyscraper)
120 x 600 IMU - (Skyscraper)
300 x 600 IMU - (Half Page Ad)
Men 250 i bredd där man sedan nyttjar samma storlek på andra rutor med funktioner under bannern, skulle kunna vara mycket gångbart tänk, fototävling, artregister, medlemmars akvarium som jag avsåg i tidigare inlägg).
Gillar idg.se och den lösningen dom har där...en fast annons till höger, den syns tydligt men känns ändå inte som den tar plats av det övriga som ska synas på sidan.
960*120 kanske inte är standard men skulle funka bra.
980x120 är en standard, inte 960. Sedan behöver man faktiskt inte tillåta annonser som sticker så i ögonen, knallröda exempelvis, det är många webbplatser som ha krav på att de inte skall vara för "blingiga". Lägg in exempel med lite lugnare toner.
Tänk på att annonserna förmodligen kommer vara intressanta för oss som håller på med ciklider och den bästa annonsen är ju sådan att man faktiskt tror det är en del av sajten eftersom den passar målgruppen så bra. De kommer smälta in bättre än din annons Christian
Jag tycker absolut det blev kanon och att ni skall köra längst upp och på sidorna, tycker ni 250x240 är för brett så kan ni köra 140x350 eller 160x300, som också är en standarder.
Senast redigerad av Zaphi; 16 December 2010, 10:05.
Ah en sak till, gör inte så de följer med i scrollen, det känns helt kass. Kör dem statiska och lägg 2-3 under varandra på sidan och en fet längst upp.
OK, den ska alltså vara vågrät och i huvudet.
Vill vi ha den allra överst i huvudet, eller längst nere (i huvudet alltså, fortfarande)?
Liksom nånstans i mitten av huvet (så att den delar vår info i två block) tror jag inte riktigt på.
Kommentar