Malmbergs har vattenlarm för 50kr
Nu har det hänt igen!
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Artikelnummer? Går ju inte att söka på vattenlarm!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Senast redigerad av cf.akvarielagret; 08 December 2010, 23:59.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag behöver bara en, men jag ska bygga ihop en av en brandvarnare först innan jag ger upp! Har ett halvt dussin liggandes!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
-
Wilhelm, du förutsätter alltså att du kommer göra samma misstag en tredje gång?Kommentar
-
Lätt hänt med översvämning... *s* Jag har själv lite olika lösningar på det. I systemet finns nivåvakter av olika slag, från "proffsgrejer" (dyrt och svårt att hitta) till billigare saker som t ex för toaletter. Hittade ett gäng sådana i mestadels plast, med några rostfria skruvar. Funkar klockers.
Ett annat alternativ är bevattningstimer, lätt att ställa in tiden för påfyllning där, men de kostar en del.
Annars begriper jag inte varför inte en busenkel lösning kunde funka - äggklocka!! Billigt och säkert.
Personligen har jag också varit med om tillräckligt många våta golv för att lyckas få hjärnan med på det. Så fort jag sätter igång vattnet kommer det en "mental note" om att "waters running". Vet inte varför jag valt ett engelskt begrepp, men så är det. Grejen är att den här noteringen slår till så fort jag blir distraherad - "stäng av vattnet INNAN du gör något annat", typ.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Varför vet jag inte, men vår har det. Använder den bara när jag gör något annat (som kräver lite fokus) samtidigt och är själv i lokalen. Då är det smidigt med en 3m lång sladd så kan man lägga den vart man vill, inte alltid man vill ha den liggande på akvariet.Kommentar
-
Jag tror att Willhelm ska ha en sådann där toalettflotör direkt på golvet
skitbra då kommer det alldrig att bli högre vattenstånd än att ett par gedigna stövlar fixar detjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Man tar bort testknappen och löder dit två kablar där kortslutningsblecket är.
Skala av isoleringen på den andra änden som ska komma i kontakt med vattnet.
Vatten leder ju ström som ni vet!
Sen är det bara att ställa den på täckglaset och låta kabeln gå ner till den höjd då det ska varnas.
Och det låter alldeles överdjävligt! Frugan trodde att pelletsbrännaren orsakade brandlarm!
Så nu är den klar och testad!
mvh Wilhelm
-
Man tar bort testknappen och löder dit två kablar där kortslutningsblecket är.
Skala av isoleringen på den andra änden som ska komma i kontakt med vattnet.
Vatten leder ju ström som ni vet!
Sen är det bara att ställa den på täckglaset och låta kabeln gå ner till den höjd då det ska varnas.
Och det låter alldeles överdjävligt! Frugan trodde att pelletsbrännaren orsakade brandlarm!
Så nu är den klar och testad!
Kommentar
-
Det är 9Volt från ett batteri och vägen strömmen går mellan den svarta och röda ledaren är bara någon cm. Helt ofarligt!mvh Wilhelm
-
Skitsmart! Men jag skulle nog försöka ändra signalen. Varför inte ett chip med julmusik i decembertider?Kommentar
Kommentar